تک‌گل رونالدو و یک برد اقتصادی دیگر برای رانگنیک

یونایتد هشتمین برد خود در این فصل از رقابت‌ها را کسب و با ۲۷ امتیاز به رده پنجم جدول صعود کرد

کریستیانو رونالدو در بازی‌های قبلی یونایتد پرتلاش بود، اما نتوانست موقعیت چندانی برای گلزنی ایجاد کند - Daniel LEAL / AFP

هفته شانزدهم لیگ برتر انگلستان برای یونایتدی‌ها با برد خفیف یک بر صفر مقابل تیم نوریچ انتهای جدولی همراه بود. منچستریونایتد که در خارج از خانه مقابل تیم بحران‌زده نوریچ قرار گرفته بود، موفق شد دریک بازی هوشمندانه با تک‌گل رونالدو که از روی نقطه پنالتی در اواخر نیمه دوم مسابقه به دست آمد، سه امتیاز حساس این مسابقه را به‌دست آورد.

رالف رانگنیک، سرمربی آلمانی و جدید یونایتدها موفق شد دومین پیروزی متوالی خود در لیگ جزیره را به همراه شیاطین سرخ به‌دست آورد. رانگنیک که به‌تازگی جایگزین سولسشر شده است در نخستین مسابقه مقابل کریستال پالاس قرار گرفت و یک بر صفر پیروزی را برای یونایتدی‌ها به ارمغان آورد.

یونایتد در مسابقه مقابل نوریچ با شیوه‌ای متفاوت از مسابقات قبلی ظاهر شد و بازیکنان بیشتر تلاش به حفظ توپ در طول مسابقه داشتند. تحت‌فشار گذاشتن بازیکنان حریف از داخل زمینشان در زمان‌هایی که مالکیت توپ را در اختیار داشتند باعث می‌شد تا مدافعان یونایتد نیز فرصت این را داشته باشند تا مقداری رو به جلوتر بازی کنند؛ اما مشخصا این روش چندان ‌هم برای یونایتد مناسب نبود و ضعف خط دفاعی که سال‌هاست در یونایتد وجود دارد، باعث شد تا مهاجمان تیم میزبان بارها دروازه یونایتد را تحدید کنند و داوید دخیا در این مسابقه بارها دروازه یونایتد را از باز شدن نجات داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کریستیانو رونالدو نیز در این مسابقه مانند بازی‌های قبلی یونایتد پرتلاش بود، اما نتوانست موقعیت چندانی برای گلزنی ایجاد کند؛ اما وجود او در درون زمین بازهم نتیجه‌بخش بود و خطای پنالتی روی او تک‌گل این مسابقه را نیز به همراه داشت و یک پیروزی یک بر صفر دیگر برای رانگنیک رقم خورد. رونالدو با به ثمر رساندن پنالتی موفق شد هفتمین گل خود در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر انگلستان را برای یونایتد به ثمر برساند.

رانگنیک نیز پس از پایان مسابقه معتقد بود که آن‌ها در این مسابقه با اقبال به پیروزی رسیده‌اند.

او در صحبت‌های پایان بازی گفت: «ما بازیکنان فنی زیادی در درون زمین داشتیم، اما مسابقه بسیار فیزیکی پیش رفت و همین کار را برای ما دشوار کرد. تیم میزبان به‌هیچ‌وجه مانند یک تیم انتهای جدولی بازی نکرد و آن‌ها در بعضی از زمان‌های بازی ما را تحت ‌فشار قرار دادند. ما سعی کردیم بازی را تحت کنترل خود داشته باشیم که همیشه راه‌حل مناسبی نیست. در نیمه دوم سعی داشتیم تا سرعت بازی را افزایش دهیم و صادقانه بگویم خوشحالم که در آخر گلی دریافت نکردیم. ما در میان ۱۰ تیم بالای جدول بیشترین گل را دریافت کرده‌ایم و این دو بازی بدون دریافت گل به نظرم فوق‌العاده است.»

یونایتد هشتمین برد خود در این فصل از رقابت‌ها را کسب کرد و حالا با ۲۷ امتیاز به رده پنجم جدول صعود کرد. مشخصا هدف رانگنیک در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر کسب سهمیه لیگ قهرمانان برای سال آینده خواهد بود. اختلاف ۱۱ امتیازی با صدر جدول و جبران آن عملا برای یونایتد آن‌هم با حضور تیم‌های آماده‌ای همچون چلسی، لیورپول و منچستر سیتی غیرممکن خواهد بود. تیم فوتبال منچسترسیتی با هدایت گواردیولا در ادامه روند پیروزی‌هایش موفق شد یک بر صفر با تک‌گل استرلینگ از روی نقطه پنالتی از سد تیم ولورهمپتون سخت‌کوش عبور کند و به صدرنشینی خود در لیگ برتر انگلستان ادامه دهد.

بیشتر از فوتبال