مصالحه ۱۰۰ میلیون دلاری مک‌دونالد و مدیر سابقش در یک دعوای حقوقی

مک‌دونالد تاکید کرده است که مصالحه «از به درازا کشیدن دادگاه جلوگیری می‌کند و به ما اجازه می‌دهد رو به جلو گام برداریم»

مک‌دونالد در اوت ۲۰۲۰ یک دعوای حقوقی را علیه ایستربروک آغاز کرد که او در آن متهم شد درباره سطح روابط خود با کارمندانش به اعضای هیئت مدیره شرکت دروغ گفته است-PAUL J. RICHARDS / AFP

شرکت مک‌دونالد، مالک رستوران‌های زنجیره‌ای فست‌فودی به همین نام، با استیو ایستربروک، مدیر اجرایی سابق خود توافق کرد که برای بسته شدن پرونده، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار حقوق و مزایای پس از اخراج او پس گرفته شود.

ایستربروک در سال ۲۰۱۹ و پس از آنکه هیئت مدیره مک‌دونالد تشخیص داد او از طریق به نمایش گذاشتن «قضاوت ضعیف در باره یک مورد رضایت طرفین با یکی از کارکنان سیاست‌های شرکت را نقض کرد» اخراج شد.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، مک‌دونالد در اوت ۲۰۲۰ یک دعوای حقوقی را علیه ایستربروک آغاز کرد که او در آن متهم شد در باره سطح روابط خود با کارمندانش به اعضای هیئت مدیره شرکت دروغ گفته است.

این غول آمریکایی صنعت غذایی جهان در اسنادی که پنجشنبه در کمیسیون بورس و اوراق بهادار به ثبت رساند، از ایستربروک بابت «رفتار نامناسب، دروغگویی و تلاش برای اخلال در تحقیقات در مورد اعمالش» انتقاد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در عین حال، در این اسناد پیشنهاد شده که مصالحه و سازش بهترین راه رو به جلو در این پرونده است.

در اسناد جدید، از قول انریکه هرناندز رئیس هیئت مدیره مک‌دونالد، گفته شده است: «در این مصالحه، استیو ایستربروک بابت سوءرفتار آشکارش، از جمله سوءاستفاده از موقعیت خود به عنوان مدیر اجرایی، مسئول است.»

مک‌دونالد تاکید کرده است که مصالحه «از به درازا کشیدن دادگاه جلوگیری می‌کند و به ما اجازه می‌دهد رو به جلو گام برداریم.»

ایستربروک نیز اذعان کرد که بارها در حفظ ارزش‌های مک‌دونالد و انجام وظایفش به عنوان یکی از رهبران این شرکت ناکام بوده و از هیئت مدیره، همکاران سابق و تمامی بخش‌های وابسته عذرخواهی کرده است.

مبلغی که طرفین برای بسته شدن پرونده بر سر آن مصالحه کرده‌اند، ۱۰۵ میلیون دلار پول و سهام است که به عنوان حقوق و مزایای پس از اخراج به او تعلق می‌گرفت. مشخص نیست چقدر از این مبلغ پول و چقدر سهام است.

بیشتر از جهان