کارکنان اپل فعلا سر کار بر نمی‌گردند

هزار دلار به هر کارمند اپل داده می‌شود تا برای تجهیزات دورکاری هزینه کند

 تیم کوک، مدیرعامل اپل در میان کارمندان شرکت اپل- Mario Tama/Getty Images/AFP

بنا بر گزارش‌ها پس از اوج‌گیری میزان ابتلا به کووید-۱۹ در ایالات متحده و کانادا، شرکت اپل فرا خواندن کارکنان خود به دفتر از مهلت اولیه اول فوریه را تا تاریخ «هنوز مشخص نشده» به تعویق انداخته است. 

بر اساس گزارش‌های چندین رسانه، کارکنان روز چهارشنبه با یادداشتی که تیم کوک، مدیرعامل اپل، ارسال کرد،‌ از این حرکت مطلع شدند.

به گزارش زوئی شیفر خبرنگار، ان‌بی‌سی‌نیوز، در این یادداشت همچنین آمده است که هزار دلار در اختیار تمام کارکنان شرکت، از جمله کارکنان فروشگاه‌ها قرار می‌گیرد تا برای تجهیزات دورکاری هزینه کنند.

خبر فوری: تیم کوک همین الان با ارسال ایمیلی بازگشت به دفتر کار در شرکت اپل را «تا اطلاع ثانوی» به تعویق انداخت. او همچنین گفت این شرکت به تمام کارکنان شرکت ۱۰۰۰ دلار می‌دهد تا برای تجهیزات دورکاری هزینه کنند.

طبق گزارش‌ها، در این یادداشت آمده است: «برنامه آزمایشی کار ترکیبی را تا اطلاع ثانوی به تاخیر می‌اندازیم.»

همچنین با توجه با اوج‌گیری موارد ابتلا به کووید-۱۹ و شیوع سویه جدید اومیکرون در بخش‌های بسیاری از جهان، به کارکنان اپل تاکید شده است واکسینه شوند و تزریق تقویتی را انجام دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا بر گزارش‌ها، موعد بازگشت به دفتر کار حداقل چهار هفته قبل به کارکنان اپل اعلام خواهد شد.

طبق خط‌مشی جدید کار ترکیبی، آن‌ها بر اساس تیم، روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه سر کار حاضر می‌شوند و روزهای چهارشنبه و جمعه اجازه دارند دورکاری کنند.

خبر فوری TheTerminal@: اپل بازگشت به دفتر کار کارکنان شرکت را تا اطلاع ثانوی به تاخیر انداخت. قرار بود کارکنان از ۱ فوریه سر کار برگردند.

چند هفته قبل از تصمیم جدید اپل مبنی بر تعویق بازگشت به دفتر کار، این غول حوزه فناوری تصمیم گرفته بود طرح آزمایشی کار ترکیبی را از ۱ فوریه آغاز کند. پیش از آن هم برنامه‌های مشابه بازگشت به دفتر کار در ژوئن، سپتامبر، اکتبر و ژانویه به تعویق افتاده بود.

در ضمن این تصمیم در همان هفته‌ای اتخاذ شد که اپل سیاست خود مبنی بر الزام تمام مشتریان فروشگاه‌های ایالات متحده به ماسک زدن را، پس از تعطیلی موقت سه شعبه به دلیل افزایش موارد کووید-۱۹ در میان کارمندانش، از نو به اجرا گذاشت.

در طول همه‌گیری و به ویژه اوج‌گیری انواع مسری‌تر ویروس کرونا چندین شرکت مهم حوزه فناوری مجبور شدند خط‌مشی‌های جدیدی اتخاذ کنند.

مایکروسافت به علت شرایط نامعلوم کووید، تاریخ بازگشت به کار را به تعویق انداخت.

گوگل هم اعلام کرده است آن دسته از کارکنانش که قوانین واکسیناسیون آن را رعایت نکنند، در فهرست«مرخصی با حقوق» قرار می‌گیرند و در نهایت خاتمه همکاری داده می‌شوند. مایکروسافت هم موعد بازگشت به دفتر کار خود در سپتامبر را لغو کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان