به دو شهر ایتالیا نقل مکان کنید و پول بگیرید

افرادی که دورکاری می‌کنند اگر به سانتا فیورا و ریه‌تی نقل مکان‌ کنند، پول می‌گیرند

این طرح بخشی از برنامه‌ای وسیع‌تر برای ترغیب مردم به نقل‌ مکان به جاهای کم‌جمعیت‌تر و افزایش رونق اقتصادی این مناطق است‌ـ Pexels 

کارمندان دورکاری که به دو شهر ایتالیا نقل‌مکان کنند، به شرط آن که شغلی داشته باشند که بتوان از راه دور انجام داد، پول هم دریافت می‌کنند.

این طرح جالب بخشی از برنامه وسیع‌تری است که با هدف ترغیب مردم به نقل‌ مکان به جاهای کم‌جمعیت‌تر و دمیدن روح زندگی و رونق اقتصادی در این جوامع محلی انجام می‌شود.

دهکده قرون وسطایی «سانتا فیورا» در توسکانی و شهر باستانی «ریه‌تی» در لاتزیو، هر دو برای دورکارانی که تمایل به نقل‌مکان و اجاره خانه‌ در آنجا دارند، تا سقف ۲۰۰ یورو کمک نقدی یا ۵۰ درصد تخفیف در اجاره‌خانه برای اقامت‌های بلندمدت بین دو تا شش ماهه در نظر گرفته است.

میانگین اجاره‌خانه در این شهرها، حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ یورو در ماه است و تازه‌واردان می‌توانند در نهایت ماهی فقط ۱۰۰ یورو بپردازند.

شهر رخوت‌زده سانتا فیورا با جمعیت اندک ۲۵۰۰ نفری، در منطقه طبیعی حفاظت‌شده مونته آمیاتا قرار دارد و اخیرا برای جلب‌نظر افراد دورکار، به اینترنت پرسرعت فیبر نوری مجهز شده و قرار است «ایستگاه‌های کار» نیز در این شهر احداث شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کسانی که مایل‌اند در این شهر اقامت کنند، باید مدارک و جزئیات شغلی‌ خود را به درخواستشان ضمیمه کنند. در صورت پذیرش، در گام بعدی باید جزئیات قرارداد اجاره را به دفتر شهردار تحویل دهند تا نیمی از هزینه‌ اجاره به آنان پرداخت شود.

متقاضیان همچنین می‌توانند برای انجام کارهای اداری، از دفتر گردشگری این شهرها کمک بگیرند.

فدریکو بالوچی، شهردار سانتا فیورا، در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «هر بار جوانی در جست‌وجوی کار از این دهکده می‌رود، چیزی از اینجا کم می‌شود. این طرح برای جذب گردشگران معمولی و موقتی نیست، بلکه برای کسانی است که واقعا می‌خواهند زندگی در دهکده ما را تجربه کنند.»

تازه‌واردانی که می‌خواهند در صنعت گردشگری این شهرها سرمایه‌گذاری کنند نیز می‌توانند از وام ۳۰ هزار یورویی برای راه‌اندازی اقامتگاهی کوچک برای گردشگران یا تبدیل ملک به هتل یا مسافرخانه، بهره‌مند شوند.

هرکس در مدت اقامت در این شهرها، فرزندی به دنیا بیاورد و همان‌جا بماند نیز جایزه ۱۵۰۰ یورویی به ازای هر فرزند می‌گیرد.

بالوچی می‌گوید: «اگر خانواده‌های جدید اینجا پا بگیرند، خیلی خوب است.»

در شهر تاریخی ریه‌تی نیز وضع به همین منوال است و این شهر نیز با کاهش جمعیت دست به گریبان است و برای کسانی که دست‌کم سه ماه آنجا بمانند، امکانات مشابهی فراهم می‌کند.

دنیله سینی‌بالدی، معاون شهردار این شهر، می‌گوید: «به‌نوعی در مخمصه افتاده‌ایم. جوانان در جست‌وجوی کار همچنان به رم مهاجرت می‌کنند و به همین دلیل طرحی آغاز کرده‌ایم تا افراد دورکاری را جذب کنیم که ریه‌تی را به‌عنوان محل دفتر کار هوشمند خود انتخاب کنند تا شهر ما جانی دوباره بگیرد.»

در این شهر، می‌توان تخفیف قراردادهای اجاره را بیش از شش ماه نیز تمدید کرد و متقاضیان باید مدارک استخدام خود را ارائه کنند. البته کارکنان قراردادی و آزاد فقط کافی است شرح وظایف خود را نشان دهند.

سینی‌بالدی می‌گوید: «اجاره‌خانه در شهر، ۲۵۰ تا ۵۰۰ یورو است. اگر ۶۰۰ یورو بدهید، می‌توانید یک ویلای کوچک در مناطق باصفا و آرام حومه شهر اجاره کنید.»

او می‌افزاید: «همچنین می‌توانید در کل منطقه ریه‌تی از جمله در دهکده‌های سانت‌الیا، سرچیارا و پیست اسکی ترمینیلو از تخفیف اجاره‌خانه برخوردار شوید، اما ترجیح ما این است که افراد بیایند و در مرکز تاریخی شهر زندگی کنند.»

© The Independent

بیشتر از زندگی