نام ملانیا ترامپ در میان «تحسین‌شده‌ترین» زنان سال ۲۰۲۱

میشل اوباما برای سومین سال متوالی جایگاه خود به عنوان تحسین‌برانگیزترین زن جهان را حفظ کرد

ALEX EDELMAN / AFP

بر اساس یک نظرسنجی، ملانیا ترامپ یکی از زنان تحسین‌‌برانگیز جهان در سال ۲۰۲۱ است.

به گزارش نیوزویک، در این نظرسنجی سالانه بین‌المللی، بیش از ۴۲ هزار نفر از ۳۸ کشور جهان به این پرسش پاسخ دادند که «از نظر شما چه شخصی قابل تحسین است؟»

بر اساس پاسخ‌های افراد درباره زنان قابل ستایش جهان در سال ۲۰۲۱، میشل اوباما برای سومین سال متوالی جایگاه خود به عنوان تحسین‌برانگیزترین زن جهان را حفظ کرد و آنجلینا جولی هم بار دیگر دومین زن تحسین‌برانگیز جهان شناخته شد.

در این فهرست در کنار نام ملکه الیزابت دوم، اپرا وینفری و اسکارلت جوهانسون، نام ملانیا ترامپ نیز دیده می‌شود. او در فهرستی که میشل اوباما در صدر آن قرار دارد، رتبه ۱۶ را به خود اختصاص داده و هیلاری کلینتون در رتبه ۱۲ جای گرفته است.

در فهرست تحسین‌شده‌ترین مردان جهان هم باراک اوباما در صدر است و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا رتبه ۱۳ را به خود اختصاص داده است. جو بایدن، رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا و کامالا هریس، معاون او، در ردیف۲۰ و ۱۱ فهرست مردان و زنان قابل‌ستایش‌اند.

از دیگر چهره‌های سیاسی موجود در این لیست می‌توان به ولادیمیر پوتین و جاسیندا آردرن اشاره کرد.

در هفته‌های اخیر، هنگامی که جیل بایدن، بانوی اول آمریکا، از تزئینات کریسمس پرده‌برداری کرد، نام ملانیا ترامپ دوباره بر سر زبان‌ها افتاد. او از کریسمس متنفر بود و در زمان ریاست‌جمهوری ترامپ، از دکوراسیون نامتعارف کاخ سفید انتقاد کرده بود. یکی از دستیاران سابق ملانیا ترامپ که مخفیانه صدای او را ضبط کرده بود، فایلی صوتی را منتشر کرد که در آن صدای فریاد او شنیده می‌شد که می‌گفت: «تزیینات کریسمس چه اهمیتی دارد؟ تزیینات لعنتی کریسمس چه اهمیتی دارد؟»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او جنجال‌‌آفرینی‌های دیگری نیز داشته است؛ از جمله در ژوییه ۲۰۱۶، هنگامی که در اولین روز مجمع انتخاباتی جمهوری‌خواهان سخنرانی کرد. یک بند سخنرانی او با سخنرانی میشل اوباما در مجمع انتخاباتی دموکرات‌ها در سال ۲۰۰۸ تقریبا یکی بود. دو روز بعد، مردیت مک‌ایور، یکی از نویسندگان ترامپ، مسئولیت این موضوع را بر عهده گرفت و بابت آن عذرخواهی کرد.

دونالد ترامپ که احتمال دارد در انتخابات بعدی ریاست‌جمهوری آمریکا شرکت کند، در پاسخ به انتقادهای پی‌درپی از ملانیا گفته است: «او یک بانوی اول عالی بود و کارهای بزرگی انجام داد. او مردم را دوست دارد، مردم هم او را دوست دارند.»