تشکیل پرونده قضایی برای برگزارکنندگان جشنواره آشپزی در قزوین

دادستانی استان قزوین: در این جشنواره شئونات اسلامی رعایت نشده است

تصاویر و فیلم‌های آجشنواره «هنجارشکنانه» بوده‌ و احساسات عمومی را «جریحه‌دار» کرده‌ است - خبرگزاری مهر

دادستانی استان قزوین از تشکیل پرونده قضایی برای برگزارکنندگان یک جشنواره آشپزی در قزوین به دلیل «رعایت نکردن شئونات و ارزش‌های اسلامی» خبر داد. هم‌زمان شهرداری این شهر اعلام کرد که این جشن به دلیل «تخلف» یک کارمند و بدون مجوز شهرداری برگزار شده است.

روز جمعه، ۱۹ آذر، در دهکده طبیعت قزوین، وابسته به شهرداری این شهر، جشنواره‌ای برگزار شد که انتشار عکس‌هایی از آن در فضای مجازی واکنش‌ رسانه‌های حکومتی، شهرداری و دادستانی قزوین را به دنبال داشت.

خبرگزاری حکومتی فارس در گزارشی، این جشنواره آشپزی را همراه با «حواشی متعدد» توصیف کرده و مدعی شده که تصاویر و فیلم‌های آن «هنجارشکنانه» بوده‌ و احساسات عمومی را «جریحه‌دار» کرده‌ است. این خبرگزاری به نقل از برخی کاربران رسانه‌های اجتماعی وابسته به حکومت، برخورد با عاملان برگزاری جشن را خواستار شد و نوشت: «برخی کاربران با اشاره به مشکلات متعدد اقتصادی و معیشتی مردم، برگزاری برنامه‌ای با این مشخصات را به سخره گرفتن مشکلات مردم دانستند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از انتشار این خبر، دادستانی مرکز استان قزوین نیز به این موضوع واکنش نشان داد و در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ضابطان قضایی به منظور «حضور در محل و بررسی موضوع» دستورهای لازم را دریافت کرده‌اند. دادگستری استان قزوین نیز در اطلاعیه‌ای مدعی شد که در جشنواره آشپزی قزوین «شئونات اسلامی» رعایت نشده و این جشن با «اعمال منافی عفت عمومی» همراه بوده است. در این اطلاعیه آمده است: «بدون شک با متخلفان برگزاری این جشنواره برخورد قانونی خواهد شد.»

هم‌زمان، شهرداری قزوین نیز اعلام کرد که این جشنواره «بدون هماهنگی و اطلاع و بدون اخذ مجوز از شهرداری» و «صرفا با تخلف یکی از کارکنان شهرداری و با سوءاستفاده از موقعیت شغلی» برگزار شده و مجموعه مدیریت شهری در برپایی آن هیچ نقشی نداشته است. شهرداری قزوین همچنین از برخورد با «کارمند متخلف» خبر داده است.

حواشی برگزاری یک جشن که شادی شرکت‌کنندگان را به همراه داشته، به شورای شهر قزوین نیز کشیده شده است؛ به طوری‌ که فاطمه اشدری، عضو شورای این شهر، پاسخگویی حراست شهرداری قزوین به این موضوع را خواستار شد و فرج‌الله فصیحی، رئیس شورای شهر قزوین، گفت: «افرادی که از شهرهای دیگر به این جشنواره آمده بودند، اصول اخلاقی و حجاب اسلامی را رعایت نکردند و در پی آن شان و معنویت شهر قزوین زیر سوال رفته است؛ البته مسئولان دهکده وارد شدند و تذکر دادند اما عکس‌ها دیگر گرفته‌ شده بود.»

بر اساس اعلام خبرگزاری فارس، برگزارکنندگان و «مسببان و متخلفان» جشنواره آشپزی شناسایی شده‌اند و در یکی از شعب بازپرسی دادسرای قزوین برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، برخی از شرکت‌کنندگان در این جشنواره «حجاب اسلامی» نداشته‌اند و در مراسم «موزیک‌های نامتعارف» پخش شده است.