نادال، ماری و تیم در ابوظبی؛ غیبت سرنا ویلیامز در مسابقات استرالیا

نادال امیدوار است با شروع سال ۲۰۲۲ خود را در صدر تنیسورهای برتر جهان قرار دهد

رافائل نادال سال ۲۰۲۱ را به بدترین شکل ممکن به پایان رساند - William WEST / AFP

با پایان رقابت‌های تنیس جام دیویس، عملا تمامی رقابت‌ها مهم تنیس در سراسر جهان پیش از شروع سال جدید میلادی تمام شد و در حالی که تنها یک ماه تا آغاز نخستین گرند اسلم سال در استرالیا باقی مانده است، بازیکنان برای شرکت در این رقابت‌ها آماده می‌شوند.

پیش از شروع رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا، رقابت‌های پیش‌فصل ابوظبی که جنبه نمایشی دارد، از ۱۶ دسامبر آغاز خواهد شد و رافائل نادال چون همیشه مشتری این رقابت‌ها است. این مسابقات هر سال از ۲۹ دسامبر آغاز می‌شد اما با تغییر زمان بسیار از مسابقات بین‌المللی تنیس و مسابقات مهم استرالیا، این رقابت‌ها در سال ۲۰۲۱ زودتر از موعد برگزار می‌شوند.

نادال که سال ۲۰۲۱ را به بدترین شکل ممکن به پایان رسانده، حالا امیدوار است با شروع سال ۲۰۲۲ خود را در صدر تنیسورهای برتر جهان قرار دهد. مصدومیت او در سال ۲۰۲۱ باعث شد تا نتواند در بسیاری از رقابت‌های مهم از جمله ویمبلدون، المپیک توکیو و رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا شرکت کند و با از دست دادن جایگاه دومی خود، در پایان سال در رده ششم جهان قرار گرفته است. حالا با پایان دوران مصدومیت، نادال برای آمادگی بیشتر قرار است تا در رقابت‌های ابوظبی در کنار بازیکنان بزرگی همچون اندی ماری بریتانیایی و دومینیک تیم اتریشی به رقابت بپردازد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دومینیک تیم نیز همانند نادال پس از یک غیبت طولانی در مسابقات حاضر خواهد شد. او هم به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ دست شش ماه از رقابت‌ها دور بود و تصمیم دارد آمادگی خود را در این رقابت‌ها محک بزند.

این مسابقات طی سه روز برگزار خواهد شد و بعد از آن، بازیکنان راهی استرالیا می‌شوند تا در رقابت‌های تنیس در شهرهای سیدنی، آدلاید و ملبورن شرکت کنند. بر خلاف دو سال گذشته، در رقابت‌های جام ای‌تی‌پی قرار نیست نادال برای تیم اسپانیا بازی کند. اولین حضور او در مسابقات تنیس ۲۵۰ امتیازی ملبورن سوم ژانویه سال ۲۰۲۲ خواهد بود که پیش از شروع اولین گرند اسلم سال برگزار می‌شود.

اما در قسمت زنان نیز سرنا ویلیامز، دارنده ۲۳ عنوان قهرمانی در مسابقات گرند اسلم، اعلام کرد که به دلیل آسیب‌دیدگی نمی‌تواند در رقابت‌های مهم استرالیا شرکت کند. سرنای ۴۰ ساله در دور نخست رقابت‌های ویمبلدون ۲۰۲۱ از ناحیه همسترینگ آسیب دید و نتوانست در هیچ رقابت دیگری به میدان برود. او گفت که با توصیه تیم پزشکی‌ تصمیم گرفته است از این مسابقات مهم کناره‌گیری کند. 

ویلیامز در پیامی اعلام کرد: «این اصلا تصمیم آسانی نبود، اما از لحاظ بدنی آمادگی شرکت در مسابقات را ندارم. ملبورن یکی از شهرهای محبوب من است و من هرسال برای حضور در این رقابت‌ها مشتاقم و مطمئنا دلم برای هوادارانم در آنجا تنگ خواهد شد.»

رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا از تاریخ ۱۷ ژانویه در شهر ملبورن آغاز خواهد شد.

بیشتر از تنيس