نیویورک لوله‌کشی گاز در بناهای نوساز را ممنوع می‌کند

«شهر نیویورک در مبارزه با تغییرات اقلیمی، کاهش آلودگی هوا و ایجاد مشاغل خوب پیشرو است»

ساختمان‌های بزرگ‌تر، بیش از هفت طبقه، باید تا اول ژوئیه ۲۰۲۷ باید برقی شوند - Angela Weiss / AFP

شهر نیویورک در آینده نزدیک قرار است لوله‌کشی گاز را در ساخت‌وسازهای جدید ممنوع کند.

در تلاشی در سطح شهر نیویورک برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، قانون جدید ساختمان‌های زیر هفت طبقه را ملزم می‌کند تا پایان سال ۲۰۲۳ برقی شوند. ساختمان‌های بزرگ‌تر، بیش از هفت طبقه، باید تا اول ژوئیه ۲۰۲۷ این الزام را برآورده کنند.

بر اساس سایت املاک و مستغلات نیویورک، «دِ ری‌یل دیل» (The Real Deal)، پروژه‌های ساختمانی که مجوزهای آن‌ها قبل از این تاریخ‌‌‌ها تایید شده باشد، از این الزام معاف خواهند بود.

مذاکرات بر سر این لایحه تا اواخر شب سه‌شنبه ادامه داشت. پیش‌بینی می‌شود که رای نهایی شورای شهر پنجشنبه آینده صادر شود.

این طرح را آلیکا آمپری-ساموئل، عضو شورا که نماینده مناطق براونزویل، اوشن هیل، بدفورد استیوسنت و فلت بوش شرقی بروکلین است، ارائه داد. با ۲۶ حامی از این شورا که کلا ۵۱ کرسی دارد و انتظار حمایت بیشتر دیگر اعضای شورا، تصویب این طرح عملا تضمین شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته فعالان ائتلاف #GasFreeNYC، طرح موسوم به «مقدمه ۲۳۱۷» حمایت بیل دی بلازیو، شهردار مستعفی نیویورک، و کوری جانسون، رئیس شورای شهر نیویورک، را نیز دارد.

این ائتلاف در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیویورک با وجود «تلاش‌های صنعت برای تضعیف [این طرح]» الگویی را برای سایر شهرها و ایالت‌ها ایجاد کرده است. (تایم گزارش داد که اکسون موبیل اخیرا علیه این طرح تبلیغات فیس‌بوکی برای ساکنان نیویورک پخش کرده است)

این ائتلاف گفت: «در حالی که اقدام‌های اقلیمی در سطح فدرال و بین‌المللی متوقف شده است، شهر نیویورک در مبارزه با تغییرات اقلیمی، کاهش آلودگی هوا و ایجاد مشاغل خوب پیشرو است.»

این گروه از تاثیرهای طوفان آیدا که در ماه سپتامبر این شهر را ویران کرد، به عنوان «یادآوری دردناک این نکته که تاخیر در اقدام اقلیمی برای نیویورکی‌ها آثار کشنده دارد» یاد کرد.

در جریان طوفانی که سیل‌های خطرناک و بادهای شدید را به همراه داشت، حداقل ۴۳ نفر در شهر نیویورک و مناطق اطراف آن جان خود را از دست دادند. دانشمندان مدت‌ها است هشدار داده‌اند که بحران اقلیمی به طوفان‌های قوی‌تر و مخرب‌تر دامن می‌زند.

این ائتلاف همچنین از کتی هوچول، فرماندار نیویورک، و قانون‌گذاران ایالتی خواست تا طرحی را که در اوایل سال جاری ارائه شد و به استفاده از سوخت فسیلی در ساخت‌وسازهای جدید در کل ایالت پایان می‌دهد، تصویب کنند.

شهرهایی که از سوخت‌های فسیلی فاصله می‌گیرند، هرروز بیشتر و بیشتر می‌شود. از سال ۲۰۱۹، بیش از ۵۰ شهر در کالیفرنیا به استفاده از انرژی پاک در ساخت‌وسازهای جدید متعهد شده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان