ولیعهد سعودی برای گفت‌وگو با مقام‌های بحرین وارد منامه شد

شاهزاده محمد بن سلمان قبل از بحرین به قطر رفته و با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر این کشور، دیدار کرده بود

شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در بخشی از تور سفرهای خود به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، روز پنجشنبه وارد منامه شد و قرار است با شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین، دیدار و گفت‌وگو کند.

ولیعهد عربستان سعودی قبل از بحرین به قطر رفته و با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر این کشور، دیدار کرده بود. او پیش از آن به امارات متحده عربی و عمان هم رفته بود و بعد از بحرین هم قرار است به کویت سفر کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش العربیه، شورای هماهنگی سعودی-بحرین پیش‌تر در روز پنجشنبه برای گفت‌وگو درباره برخی مسائل موردعلاقه دو طرف و تقویت همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی جلسه تشکیل داده است.

این سفرهای شاهزاده بن سلمان پیش از نشست سران شورای همکاری خلیج فارس، که قرار است اواسط دسامبر در ریاض برگزار شود، انجام می‌شود.

سفر او به دوحه پس از رفع تنش‌ دیپلماتیک عربستان سعودی و سه کشور دیگر عربی با قطر است که بیش از سه سال ادامه داشت. این کشورها در ابتدای سال ۲۰۲۱، به‌طور رسمی روابط خود با قطر را از سر گرفتند.

دیپلمات‌ها و تحلیلگران هدف از این سفرها را رفع اختلاف‌های ژئوپلتیکی و تقویت همکاری و هماهنگی بین شش کشور عربی حوزه خلیج فارس، به‌ویژه در برخورد موثر با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و جاه‌طلبی‌های منطقه‌ای این کشور دانسته‌اند.