کامالا هریس با کارمندانش «بدرفتاری» می‌کند؟

واشینگتن‌پست گزارشی حاوی انتقاد‌های تند یکی از کارکنان سابق دفتر کامالا هریس منتشر کرد

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا - Thomas COEX / POOL / AFP

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، دست داشتن دفتر معاون رئیس‌جمهوری در به راه انداختن یک کارزار روابط عمومی هماهنگ شده را تکذیب کرد؛ کارزاری که هدف آن سازنده و مثبت جلوه دادن محیط کاری دفتر کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری بوده است. پیش از این، گزارشی به‌شدت انتقادی فاش کرد که بسیاری از کارکنان عالی‌رتبه دفتر او کم‌کم از حلقه یاران نزدیکش بیرون می‌روند.

روز دوشنبه در نشستی مطبوعاتی، خبرنگاری از خانم ساکی درباره توییت دیوید جینز، دستیار عملیاتی معاون رئیس‌جمهوری پرسید که آقای جینز را در حالی به تصویر می‌کشید که با چهره‌ای بی‌احساس پشت میزش نشسته است؛ با این زیرنویس که دستیار معاون رئیس‌جمهوری چقدر شغلش را دوست دارد.

او نوشته است: «سلام. اسم من دیوید جینز است. در سمت مدیر عملیاتی به نمایندگی از آمریکایی‌ها در دفتر هریس، معاون رئیس‌جمهوری کار می‌کنم و کاملا عاشق کارمم. حس کردم باید این را به اطلاع عده‌ای از شما برسانم.»

خانم ساکی در پاسخ به این سوال که آیا کسی از کارکنان دفتر خانم هریس از آقای جینز خواسته است این توییت را منتشر کند یا نه گفت از وجود چنین درخواست‌هایی از طرف تیم معاونت رئیس‌جمهوری اطلاع ندارد و پاسخ به سوال‌های بعدی را به عهده کارکنان دفتر خانم هریس گذاشت. دفتر رئیس‌جمهوری و معاونش هرکدام تیم روابط عمومی جداگانه‌ای دارند. رئیس تیم روابط عمومی خانم هریس سیمون سندرز است که قبلا معاون مطبوعاتی بایدن در کارزار ریاست‌جمهوری‌اش بود و جزو آن دسته از معاونان هریس است که قصد دارد در ماه‌های آینده استعفا بدهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این خبرنگار پرسید: «معاون عملیاتی توییتی منتشر کرده... درباره اینکه چقدر شغلش را دوست دارد. امروز کسی از آقای معاون خواسته بوده توییت مثبتی منتشر کند؟»

خانم ساکی گفت «من از هیچ درخواستی برای انتشار توییت مثبت یا هر نوع توییت خاصی اطلاعی ندارم» و افزود افراد بسیاری را در دفتر معاون رئیس‌جمهوری می‌شناسد که «دلشان می‌خواهد به همکاری‌ ادامه دهند».

واشینگتن پست آخر هفته گذشته گزارش داد که خانم سندرز از جمله چندین عضو تیم معاون ریاست‌جمهوری است که در پایان سال از سمت خود کناره‌گیری می‌کنند که این روزنامه از آن با عنوان «عزیمت دست‌جمعی» معاونان یاد کرده بود. این گزارش واشینگتن‌پست بدون ذکر نام، حاوی انتقاد‌های تند یکی از کارکنان سابق دفتر او بود که ضمن «قلدر» خواندنش، ادعا کرده بود معاون رئیس‌جمهوری حتی گزارش‌های خود را به‌ندرت می‌خواند.

این کارمند سابق دفتر معاون ریاست‌جمهوری در مصاحبه با واشینگتن پست گفت: «مشخص بود با آدمی کار می‌کنیم که به اجرای مقدمات و کارها میلی ندارد. هنگام کار با کامالا مدام با عیب‌جویی‌های روانی ویران‌کننده‌ای روبه‌رویید و خودش هم اعتماد به نفس ندارد. بنابراین آدم مدام باید لی‌لی به لالای این آدم قلدر بگذارد و واقعا هم مشخص نیست چرا این طور است.»

این گزارش تازه‌ترین نمونه از گزارش‌های متعدد مشابه درباره بالا بودن میزان نارضایی و استیصال کارکنان دفتر معاون ریاست‌جمهوری است که طبق گزار‌ش‌ها، هم به علت سبک مدیریت خانم هریس و مقام‌های رسمی بلندپایه زیرمجموعه او و هم به دلیل اختلاف بین دفاتر ستادی خانم هریس و رئیس‌جمهوری جو بایدن است.

بنگاه خبری پولیتیکو هم پیش از این در سال جاری میلادی به نقل از منبعی آگاه، دفتر معاون رئیس‌جمهوری ایالات متحده را دارای «محیطی برخورنده» نامیده بود که آدم‌ها اغلب «احساس می‌کنند آنجا با آن‌ها بدرفتاری می‌شود».

آقای بایدن به صورت عمومی مسئولیت مقابله با موج عبورهای غیرقانونی از مرز ایالات متحده-مکزیک و همچنین فشار حزب دموکرات برای احیای قانون حق رای و اصلاح قوانین انتخابات را به خانم هریس سپرده؛ اما کاخ سفید در تمام سال ۲۰۲۱ در هیچ یک از این موارد پیشرفت ملموسی نداشته که افت محبوبیت رئیس‌جمهوری و خانم هریس در نظرسنجی‌ها را سبب شده است.

در گزارش‌های خبری اخیر، آشکارا از نگرانی گروه همکاران خانم هریس از آماده نبودن او برای شرکت احتمالی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ سخن به میان آمده است؛ انتخاباتی که آقای بایدن ممکن است به علت کهولت سن در آن شرکت نکند؛ گرچه خود رئیس‌جمهوری تاکنون به شرکت دوباره در انتخابات ابراز تمایل کرده است.

© The Independent