بیمارستان‌های آفریقای جنوبی در آماده‌باش برای مبارزه با اومیکرون

موارد ابتلا به کرونا در آفریقای جنوبی از دو هزار و ۳۰۰ مورد روزانه به بیش از ۱۶ هزار مورد رسیده است

«مردم نباید در مورد شیوع نوع جدید اومیکرون ویروس کرونا وحشت‌زده شوند» - Emmanuel Croset / AFP

سیریل رامافوزا، رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی، اعلام کرد که بیمارستان‌های این کشور برای پذیرش بیماران بیشتر تجهیز می‌شوند؛ زیرا احتمالا اومیکرون موج چهارم همه‌گیری کرونا در آفریقای جنوبی را ایجاد خواهد کرد.

به گزارش رویترز، سویه اومیکرون که اولین بار در ماه نوامبر در جنوب آفریقا شناسایی شد، در این قاره در حال گسترش است. بر اساس گزارش‌ها، موارد ابتلای روزانه به کرونا در آفریقای جنوبی از دو هزار و ۳۰۰ مورد به بیش از ۱۶ هزار مورد رسیده است.

سیریل رامافوزا در گفت‌وگویی خبری، با بیان اینکه موارد جدید ابتلا شدت گرفته، از شهروندانی که هنوز علیه کووید-۱۹ واکسینه نشده‌اند، درخواست کرد برای تزریق واکسن اقدام کنند.

او تاکید کرد: «آفریقای جنوبی اکنون منابع کافی واکسن دارد؛ فقط کافی است که شهروندان بیشتری برای تزریق آن اقدام کنند. واکسیناسیون نه تنها برای مبارزه با کووید-۱۹، بلکه برای بهبود اقتصاد ما ضروری است، زیرا با واکسینه شدن افراد بیشتر، امکان بیشتری برای فعالیت اقتصادی خواهیم داشت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی همچنین خبر داد: «دولت به‌زودی برای بررسی وضعیت همه‌گیری کرونا و تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا برای مصون نگه داشتن مردم اقدام‌های بیشتری لازم است یا خیر، شورای فرماندهی ملی کرونا را تشکیل می‌دهد.»

درباره سویه جدید ویروس کرونا به نام اومیکرون هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست. دانشمندان در آفریقای جنوبی و سایر کشورها در تلاش‌اند دریابند که آیا این سویه نسبت به موارد پیشین مسری‌تر است، بیماری شدیدتر را سبب می‌شود و نسبت به واکسن‌های موجود مقاوم‌تر است یا خیر. برخی گزارش‌ها از پزشکان و کارشناسان در آفریقای جنوبی اطمینان‌بخش است و نشان می‌دهد بسیاری از عفونت‌هایی که این بیماری ایجاد می‌کند، خفیف‌اند.

با اینکه در ابتدا اعلام شد علائم بیماری در سویه جدید با سویه دلتا متفاوت است و می‌تواند نگران‌کننده‌تر باشد، یکی از نخستین کسانی که شک کرد مبادا سویه جدیدی از ویروس کرونا پدید آمده باشد، به مردم اطمینان داد که علائم اومیکرون شدید نیستند و بیشتر خستگی مفرط، خارش گلو، درد عضلانی خفیف و سرفه‌های خشک‌اند.

در روز چهارم دسامبر (۱۳ آذر) هم یک کارشناس ارشد سازمان بهداشت جهانی با بیان اینکه به تحقیقات بیشتری نیاز است، گفت که مردم نباید در مورد شیوع نوع جدید اومیکرون ویروس کرونا وحشت‌زده شوند. او افزود: «هنوز زود است که بگوییم واکسن‌های ضدکرونا باید دوباره از اول ساخته شوند یا نه، به جای اینکه وحشت کنیم، باید آماده باشیم.»

بیشتر از جهان