پیدا شدن حلقه ازدواج در باغچه سیب‌زمینی پس از ۵۰ سال

مک‌سوین و همسرش، جان، در سال ۱۹۵۸ ازدواج کردند

دونالد مک‌فی مامور پیدا کردن انگشتر گم شده پگی مک‌سوین ۸۶ ساله شد - Donald MacPhee

زنی که فکر می‌کرد ۵۰ سال پیش حلقه ازدواجش را برای همیشه گم کرده است، به لطف کسی که خود را وقف یافتن آن کرد، حلقه‌اش را بازیافت.

پگی مک‌سوین، ۸۶ ساله، پذیرفته بود که حلقه طلایی ازدواجش را که فکر می‌کرد هنگام گردآوری سیب‌زمینی در خانه‌اش در بنبکولا در اوتر هبرایدز، از انگشتش افتاده بود، دیگر هرگز نخواهد دید.

اما دونالد مک‌فی، یکی دیگر از ساکنان آن جزیره، خود را مامور پیدا کردن انگشتر گم شده آن خانم کرد. وی به مدت سه روز با یک فلزیاب، منطقه‌ای را که زمانی باغچه سیب‌زمینی بوده، جست‌وجو کرد.

به گفته مک‌فی، که میزبان مسافرخانه نانتون هاوس در جزیره مزبور است، وی در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع، در حدود ۹۰ سوراخ حفر کرد. با این کار، تعداد زیادی قطعات فلزی قدیمی، قوطی‌های نوشیدنی، و سرشیشه نوشابه پیدا کرد، تا این که در نهایت آن جواهر ارزشمند را پیدا کرد.

مک‌سوین و همسرش، جان، در سال ۱۹۵۸ ازدواج کردند. جان چند سال پیش از دنیا رفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مک‌فی یافته خود را با این شرح در فیسبوک منتشر کرد: «خب، وقتی پگی مک‌سوین به من گفت حلقه ازدواجش را در باغچه سیب‌زمینی در لینیکلیت ماچر در دهه ۱۹۶۰ گم کرده است، فکر کردم زحمتی نیست، من با فلزیابم دنبالش خواهم گشت... من از نیل مک‌فرسون کمک گرفتم تا به من نشان دهد این باغچه کجا بوده است. معلوم شد که حدود ۵۰۰۰ مترمربع است... نیم هکتار... سه روز و ۹۰ سوراخ بعد.»

مک‌فی این کشف را «کمی احساسی» توصیف کرد. [مک‌سوین] به بی‌بی‌سی گفت که «باورش نمی‌شود» وقتی مک‌فی به در خانه او آمد و گفت چیزی برای نشان دادن دارد و حلقه گمشده‌اش را به او هدیه داد.

او گفت: «فکر می‌کردم دیگر هرگز آن [حلقه] را نخواهم دید.»

او توضیح داد که برای گردآوری سیب‌زمینی رفته بود و در حال تکان دادن ماسه از دستکش‌هایش بود که حلقه «ناپدید شد.تا زمانی که به خانه نرسیدم نمی‌دانستم. یکی دو بار بیرون رفتم تا دنبالش بگردم، اما راهی برای پیدا کردنش نبود.»

مک‌سوین گفت که بعد از آن، حلقه ازدواج مادرش را دستش کرد تا این که همسر مرحومش، جان، یک حلقه جایگزین برایش خرید.

مک‌فی به گاردین گفت که «این اقبال یک در صدهزار» است که او حلقه‌اش را پیدا کند، و افزود که این «اتفاق نادری» است. او گفت: «تکنیک در کار بود، اما من هم خوش‌‌اقبال بودم.»

© The Independent

بیشتر از جهان