ارائه طرح دو سناتور آمریکا برای مجازات ایران، در حضور مسیح علی‌نژاد

این طرح برای مجازات جمهوری اسلامی ایران به دلیل آزار و اذیت منتقدان و مخالفان تهیه شده است

سناتور بن کاردین از حزب دموکرات و سناتور پت تومی از حزب جمهوری‌خواه، در یک نشست خبری مشترک به همراه مسیح علی‌نژاد- توییتر مسیح علی نژاد

دو تن از نمایندگان مجلس سنای آمریکا از دو حزب سیاسی عمده این کشور روز پنجشنبه طرحی را معرفی کردند که برای مجازات جمهوری اسلامی ایران به دلیل آزار و اذیت منتقدان و مخالفانش و همچنین تلاش برای ربودن یک روزنامه‌نگار ساکن ایالات متحده تدوین شده است.

سناتور بن کاردین از حزب دموکرات و سناتور پت تومی از حزب جمهوری‌خواه، در یک نشست خبری مشترک به همراه مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر ساکن نیویورک که جمهوری اسلامی ایران قصد ربودن او را داشت، از این طرح رونمایی کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این طرح دوحزبی که «مسیح علی‌نژاد» نامیده شده است، پیشنهاد می‌شود که اقدام‌های حکومت ایران در آدم‌ربایی، آزار و اذیت مخالفان نظام و دگراندیشان در داخل یا خارج از آن کشور، پیامدهای تنبیهی از جمله اعمال تحریم‌ به دنبال داشته باشد. 

مسیح علی‌نژاد در این نشست خبری که در پایتخت ایالات متحده برگزار شد، ضمن قدردانی از اقدام این دو سناتور، حمایت نمایندگان دو حزب از این طرح را خواستار شد و گفت که باید بین مردم ایران و حکومت جمهوری اسلامی که مردم را به گروگان گرفته است، تفکیک قائل شد.

او به اعتراض‌های اخیر اصفهان و سرکوب آن توسط نیروهای امنیتی اشاره کرد و گفت: «پیش از این هم موارد مشابهی بوده است و فراموش نکنیم که در آبان ۹۸ حدود ۱۵۰۰ تن از معترضان به دست این رژیم کشته شدند و بستگانشان و سایر معترضان ویدیوهایی را برای من ارسال کردند که من آن‌ها را به دنیا نشان دادم.»

او تاکید که بدون حمایت نمایندگان سنا از هر دو حزب معرفی چنین طرحی میسر نبود.