استرالیا حزب‌الله را سازمان تروریستی معرفی کرد

«این گروه شیعه مورد حمایت جمهوری اسلامی به حمله‌های تروریستی ادامه می‌دهد و تهدیدی واقعی و معتبر برای استرالیا به‌شمار می‌رود»

استرالیا عضویت در حزب‌الله یا تامین مالی آن را ممنوع اعلام کرده است-Mahmoud ZAYYAT / AFP

استرالیا روز چهارشنبه همه شاخه‌های حزب‌الله را سازمان تروریستی معرفی کرد و تحریم واحدهای نظامی کل این سازمان را تمدید کرد. استرالیا قبلا شاخه نظامی حزب‌الله لبنان را گروه تروریستی اعلام کرده بود.

کارن اندروز، وزیر کشور استرالیا اعلام کرد که «این گروه شیعه مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران به حمله‌های تروریستی و حمایت از سازمان‌های تروریستی ادامه می‌دهد و تهدیدی واقعی و معتبر برای استرالیا به‌شمار می‌رود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شماری از کشورهای غربی نیز حزب‌الله را سازمان تروریستی اعلام کرده‌اند. هرچند که برخی از کشورها به دلیل نگرانی از پیامدهای سیاسی تحریم شاخه سیاسی حزب‌الله برای ثبات لبنان، از این اقدام خودداری کرده‌اند. ایالات‌متحده آمریکا، اسرائیل و اتحادیه عرب حزب‌الله را گروه تروریستی معرفی کرده‌اند. اسرائیل همواره از دیگر کشورها می‌خواهد از این الگو پیروی کنند. عربستان سعودی نیز ماه گذشته شاخه مالی این سازمان را در فهرست تروریسم قرار داد.

حزب‌الله به عنوان حزب سیاسی، سازمانی تروریستی و تامین کننده خدمات اولیه برای جامعه شیعه لبنان فعالیت دارد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، حزب‌الله تنها گروهی است که پس از پایان جنگ در دهه ۹۰ میلادی سلاح را زمین نگذاشته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، عضویت در این سازمان تروریستی یا تامین مالی آن ممنوع است. گفتنی است در استرالیا جمعیت قابل توجهی از لبنانی‌ها زندگی می‌کنند.

لبنان در نتیجه دخالت‌ها، نفوذ و فساد حزب‌الله با بی‌ثباتی سیاسی دست‌به گریبان است و ۸۰ درصد جمعیت این کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

انتظار می‌رود در سال آینده میلادی انتخابات در لبنان برگزار شود.

بیشتر از جهان