مستند دو قسمتی در مورد جدایی اَمبِر هِرد و جانی دپ

نبردهای حقوقی یک زوج هالیوودی

جانی دپ و امبر هرد، بازیگران هالیوود - TIZIANA FABI / AFP

جدایی جدال‌آمیز جانی دپ و امبر هرد، موضوع یک فیلم مستند دوقسمتی جدید خواهد بود.

شبکه اینترنتی-تلویزیونی دیسکاوری پلاس، امروز (جمعه ۱۹ نوامبر- ۲۸ آبان) اعلام کرد که اجرای طرحی را با عنوان «جانی در برابر امبر» سفارش داده است.

این فیلم مستند به «روایت داستان فروپاشی» رابطه دپ و هرد می‌پردازد و نشان می‌دهد که «چگونه به مهم‌ترین پرونده دهه برای افراد مشهور تبدیل شده است».

پیوند ازدواج دپ و هرد از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷  دوام داشت. نوامبر پارسال، دپ در پرونده افترا علیه روزنامه سان که به او لقب «همسرآزار» (wife beater) داده بود، شکست خورد.

بر اساس اعلامیه‌ای که منتشر شده است، این مجموعه قرار است داستان را از دو «قطب متفاوت» روایت کند؛ یکی از دیدگاه دپ و دیگری از دیدگاه هرد.

«جانی در برابر امبر» حاوی مصاحبه‌هایی با «نزدیکان این زوج» و نیز وکلای دپ و هرد، همراه با فیلم‌ها و فایل‌های صوتی ضبط ‌شده توسط خود آنان است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دپ هم‌اکنون از هرد به دلیل افترا در یادداشتی که او برای واشنگتن پست نوشته بود، شکایت کرده است. هرد در آن یادداشت ادعا می‌کند که قربانی خشونت خانگی بوده است، اما از آزارگر خود نام نمی‌برد.

ستاره فیلم‌ «دزدان دریایی کارائیب» مدعی است که هرد شواهد تصویری را به گونه‌ای دستکاری کرده است که به نظر می‌رسد مورد حمله او قرار گرفته است.

اوایل ماه جاری (نوامبر)، دادگاه حکمی صادر کرد که بر اساس آن گروه حقوقی دپ اجازه دارند گوشی هرد را بررسی کارشناسی کنند تا مشخص شود که آیا عکس‌های مذکور ساختگی هستند یا خیر.

وکیل هرد در پاسخ گفت: «امبر هرد مایل و قادر به پشتیبانی از صحت مدارک خود است و کارشناس  فناوری اطلاعات وی که متخصص پزشکی قانونی است، در این تلاش همکاری کرده است. در مقابل، آقای دپ حتی قادر به ارائه نوارهای صوتی‌ای نیست که بخشی از آن‌ها را به صورت گزینشی و ناقص افشا کرده و نتوانسته است کمترین حمایتی از صحت هر یک از شواهد خود ارائه دهد.»

اگر شما یا شخصی که می‌شناسید، مورد آزار خانگی قرار دارد، می‌توانید (در بریتانیا) با خط ۲۴ ساعته ملی برای رسیدگی به موارد سوءاستفاده خانگی که توسط سازمان رِفیوج (Refuge) اداره می‌شود، با شماره ۰۸۰۸۲۰۰۰۲۴۷ تماس بگیرید یا به تارنمای آن‌ رجوع کنید.

© The Independent

بیشتر از فیلم