پاداش بیت‌کوینی برای مشتریان چند فروشگاه عمده بریتانیا

قیمت بیت‌کوین از ابتدای سال تاکنون بیش از دو برابر شده است و در حال حاضر حدود ۶۰ هزار دلار معامله می‌شود

این طرح به مشتریان اجازه می‌دهد تا سقف ۱۰ درصد ارزش خرید آنلاین خود از فروشگاه‌های عضو این طرح، جوایز رمزارزی دریافت کنند- Martin BUREAU / AFP

ده‌ها فروشگاه زنجیره‌ای عمده بریتانیایی در حال برنامه‌ریزی‌اند تا از سال آینده با اجرای طرح جدیدی برای پاداش به مشتریان وفادار، پاداش نقدی را در قالب بیت‌کوین ارائه کنند.

بنا به اعلام «سیتی ای‌ام» (City AM)، گزینه پاداش نقدی با بیت‌کوین را یک شرکت فناوری مالی به نام «مُد» (Mode) ارائه می‌کند. این طرح به مشتریان اجازه می‌دهد تا سقف ۱۰ درصد ارزش خرید آنلاین خود از فروشگاه‌های عضو این طرح، جوایز رمزارزی دریافت کنند.

رایان مور، مدیرعامل مُد، گفت: «خوشحالم که به دنبال پاسخ فوق العاده مشتریانمان و افزایش اشتیاق برای رمزارز، خلق طرح پاداش نقدی بیت‌کوینی خود به عنوان یک محصول مستقل را اعلام کنم.»

«این گامی بزرگ برای افزایش دسترسی به این نوع دارایی برای مصرف‌کنندگان از همه گروه‌های جمعیتی است و در نهایت بیت‌کوین را به دست میلیون‌ها مشتری در سراسر بریتانیا می‌‌رساند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

قیمت بیت‌کوین از ابتدای سال تاکنون بیش از دو برابر شده است و در حال حاضر حدود ۶۰ هزار دلار معامله می‌شود.

بیانیه مطبوعاتی اولیه‌ای از «بوتس اند اوکادو» (Boots and Ocado) در کنار هوم‌بیس (Homebase ) به عنوان خرده‌فروشان شرکت‌کننده در این طرح نام برده بود؛ اما از آن زمان به این سو، به نظر می‌رسد این شرکت‌ها از این اقدام پرمخاطره فاصله گرفته‌اند.

این غول زیبایی و داروسازی همچنین از طرح پاداش نقدی مشابهی که سال گذشته پلتفرم رمزارزهای کوین‌کرنر راه انداخته بود، فاصله گرفت.

مولی اسپایرز، رئیس بازاریابی کوین‌کرنر، گفت: «پس از اعلام برنامه مُد، ما بوتس را به‌عنوان شریک طرح پاداش نقدی بیت‌کوینی از دست دادیم.»

«بیش از یک سال است بدون هیچ مشکلی با بوتس شریک بوده‌ایم. آن‌ها یکی از محبوب‌ترین خرده‌فروشان ما هستند. چرا ما همچنان تحریم‌های گسترده را بر کسب‌وکارهای بیت‌کوینی اعمال می‌کنیم؟»

خانم اسپایرز ای‌میلی را که به گفته او از بوتس است، به اشتراک گذاشت. در آن آمده است که «در حال حاضر نمی‌خواهیم با ناشران بیت‌کوین کار کنیم» و افزود: «اگر در آینده چیزی تغییر کند، شما را دوباره به این برنامه دعوت خواهیم کرد.»

بوتس به درخواست ایندیپندنت برای اظهارنظر بلافاصله پاسخ نداد.

© The Independent

بیشتر از جهان