سفر هیئت بلندپایه امارات به تهران با هدف کاهش تنش با ایران

یک مقام ارشد ایرانی خبر سفر هیئت اماراتی به تهران را تایید کرده است

هیئت مذکور به سرپرستی شیخ طحنون بن زاید آل نهیان، مشاور امنیت ملی امارات، به ایران خواهد رفت- عکس از ایسنا

مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی روز چهارشنبه اعلام کردند که یک هیئت بلندپایه اماراتی با هدف کاهش تنش با جمهوری اسلامی ایران، به‌زودی به تهران سفر می‌کند.

به گزارش رویترز، این مقام‌ها در گفت‌وگو با این خبرگزاری از اظهار نظر در این باره که مشاور امنیت ملی امارات سرپرستی این هیئت را بر عهده دارد، خودداری کردند.

در این گزارش همچنین گفته شده است که یک مقام ارشد ایرانی خبر سفر هیئت اماراتی به تهران را تایید کرده، اما از ذکر جزئیات و ترکیب این هیئت بلندپایه خودداری کرده است.

خبرگزاری مهر پیش‌تر از قول رسانه اماراتی «امواج مدیا» گزارش داده بود که هیئت مذکور به سرپرستی شیخ طحنون بن زاید آل نهیان، مشاور امنیت ملی امارات، به ایران خواهد رفت.

شیخ طحنون برادر شیخ محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزیر مشاور در امور خارجی دولت امارات گفته است که کشورش «در بخشی از سیاست حرکت به سمت دیپلماسی و دوری جستن از رویارویی، گام‌هایی برای کاهش تنش با ایران برمی‌دارد.»

انور قرقاش روز دوشنبه در عین حال تاکید کرد که امارات متحده عربی همچنان از رفتار منطقه‌ای ایران و فعالیت‌هایش در عراق، سوریه، یمن، و لبنان عمیقا نگران است.

کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، از جمله امارات و عربستان سعودی، از نزدیک مذاکرات ایران و قدرت‌های جهانی برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را دنبال می‌کنند.

این کشورها برجام را توافقی کامل نمی‌دانند و معتقدند که باید فعالیت‌های منطقه‌ای و موشکی جمهوری اسلامی ایران را نیز در بر بگیرد.

بیشتر از جهان