بفرمایید پیتزا با روکش طلای ۲۴ عیار

این خوراک از استیک‌های طلاپوش سرآشپز معروف ترک الهام گرفته است

نونا سعید در گلاسکو، پیتزافروشی خود با نام «گلد دیگِر» (Gold Digger) را با قیمت تنها ۶.۳ پوند برای هر پیتزا به عنوان جایگزینی برای غذاهای گران‌قیمت سالت‌بی به راه‌ انداخته است- Nonna Said 

رستورانی در گلاسکو با الهام از استیک بدنام ۸۵۰ پوندی «سالت بی» (Salt Bae) که با روکش طلا پوشانده شده، پیتزایی با ورق طلای ۲۴ عیار روی آن، درست کرده است.

سرآشپز سالت بی که نام اصلی او نصرت گوکچه است، به دلیل غذاهای گران‌قیمت در رستورانش در منطقه نایتس‌بریج، جایی که گروهی با صورتحساب ۳۷ هزار پوندی برای شام آنجا را ترک کردند، خبرساز شده است.

این سرآشپز در سال ۲۰۱۷ پس از دست‌به‌دست شدن ویدیویی از نمک پاشیدن او روی استیک در اولین رستورانش در ترکیه به شهرت رسید.

اکنون نونا سعید در گلاسکو، پیتزافروشی خود با نام «گلد دیگِر» (Gold Digger) را با قیمت تنها ۶.۳ پوند برای هر پیتزا به عنوان جایگزینی برای غذاهای گران‌قیمت سالت‌بی به راه‌ انداخته است.

گرت اسلک، مدیر شیفت نونا سعید، توضیح داد: «ما در حال آزمایش طلا در غذا و نوشیدنی هستیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«سرآشپز ما مخترع «پیتزای گلد دیگر» است. این پیتزا یک مارگاریتا است اما دارای ورق طلای ۲۴ عیار و گردوغبار طلا روی نان پیتزا است.»

«نیمی از من در این وسوسه است که بپرد و آن استیک را امتحان کند. اما برای اینکه این اتفاق بیفتد باید در قمارخانه‌ برنده شوم.»

او افزود که از سالت بی دعوت می‌شود پیتزای او را به رایگان امتحان کند، زیرا او کارکنان نونا سعید را برای صرف غذا در رستوران نایتس‌بریج خود به نام نصرت، دعوت کرد و صورتحساب را پرداخت.

اسلک اضافه کرد: «مطمئنا جالب است اما نمی‌دانم چگونه می‌توانند آن را توجیه کنند، وقتی به کارکنان خود ساعتی ۱۲ پوند می‌دهند.»

«اگر اجازه دهد که به رستوران برویم، پیتزا را با خود می‌بریم تا آن را همانجا صرف کند.»

«همه ما ۱۰ استیک خواهیم داشت و در عوض، او می‌تواند ۱۰ پیتزا بخورد.»

این اولین بار نیست که رستورانی از سالت بی الهام می‌گیرد.

اخیرا رستوران‌داری در دورهام و ساندرلند برای استیک معروف سرآشپز با روکش طلای ۲۴ عیار جایگزینی ارزان‌قیمت خلق کرد.

جان استیرک، مالک این رستوران، به گاردین گفت: «هدفم این بود که نشان دهم استیک با روکش طلا را می‌توان ارزان‌تر و بهتر ارائه داد. لازم نیست اینقدر گران باشد.»

© The Independent

بیشتر از زندگی