بلا حدید از افسردگی‌اش خبر داد: شکست و فرسودگی را تجربه کردم

مدل معروف آمریکایی، با انتشار عکسش در حال گریه نوشت:‌ «شبکه‌های اجتماعی واقعی نیستند»

«همیشه در انتهای تونل تاریک، نور وجود دارد و قطار افسردگی در نقطه‌ای متوقف می‌شود»-VALERY HACHE / AFP

بلا حدید، مدل معروف و پرطرفدار آمریکایی، در یک پست اینستاگرامی درباره اهمیت توجه به سلامت روان سخن گفت.

به گزارش بی‌بی‌سی، او که در اینستاگرام بیش از ۴۷میلیون دنبال‌کننده دارد، وضعیت روانی‌اش را «قطاری از فرسودگی» خواند و خطاب به دیگرانی که احساس افسردگی دارند گفت: «به یاد داشته باشید که شما تنها نیستید.»

بلا حدید ۲۵ ساله، پیش‌تر از مبارزه با افسردگی و اضطراب شدیدی سخن گفته بود که از نوجوانی با او همراه بوده است. این بار، او در پاسخ به ویدیوی ویلو اسمیت، خواننده آمریکایی، در مورد ناامنی و اضطراب، گفت که سخنان ویلو باعث شده است او کمتر احساس تنهایی کند.

حدید کلیپی از ویدیوی ویلو را در کنار مجموعه‌ای از عکس‌های گریان خود به اشتراک گذاشت و نوشت: «شبکه‌های اجتماعی واقعی نیستند. لطفاً این را به خاطر بسپارید. گاهی اوقات تنها چیزی که باید بدانید این است که تنها نیستید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مدل همچنین در ادامه نوشت: «من به اندازه کافی شکست شغلی داشته‌ام که بتوانم بگویم اگر به اندازه کافی روی خودتان کار کنید، زمانی را به تنهایی بگذرانید تا غم‌ها و شادی‌هایتان را درک کنید، آنگاه می‌توانید آنچه را باعث رنج شما می‌شود بشناسید و بدانید که چگونه باید با آن برخورد کرد.»

بلا حدید توصیه‌هایی را نیز برای کسانی که ممکن است دچار مشکل سلامت روان باشند به اشتراک گذاشت: «می‌خواهم بدانید که همیشه در انتهای تونل تاریک، نور وجود دارد و قطار افسردگی در نقطه‌ای متوقف می‌شود. همیشه ممکن است که دوباره راه بیفتد، اما برای من همین خوب است که بدانم حالم بهتر می‌شود.»

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Bella (@bellahadid)

بلا حدید در سال ۲۰۱۹ نیز به مناسبت روز آگاهی از سلامت روان گفته بود: «می‌دانم بیشتر ما در گذشته چنین مبارزه‌ای داشته‌ایم یا در حال حاضر با آن دست به گریبانیم.»

او در ماه ژانویه (دی) نیز خبر داد که مدتی از رسانه‌های اجتماعی فاصله می‌گیرد تا روی بهبود سلامت روانش تمرکز کند. بسیاری از افراد مشهور از رسانه‌های اجتماعی دوری می‌کنند.

لانا دل ری، خواننده، در ماه سپتامبر حساب‌های کاربری خود را تعطیل کرد، و اد شیران از سال ۲۰۱۵ در هیچ پلتفرمی حضور نداشته است. متا (که قبلاً فیسبوک نام داشت) و مالک اینستاگرام است، اخیراً مورد انتقاد قرار گرفته است. یکی از کارمندان سابق این شرکت ادعا می‌کند که این شرکت خطرناک‌تر از سایر رسانه‌های اجتماعی است.

فرانسیس هاوگن ماه گذشته گفت که اینستاگرام بی‌تردید به نفرت‌ورزی منجر می‌شود: «اینستاگرام درباره مقایسه بدن و جایگاه اجتماعی است و سبک زندگی مردم را با هم مقایسه می‌کند. این چیزی است که بسیار زیان‌آور است».

بیشتر از زندگی