تزریق همه واکسن‌های تایید شده سازمان بهداشت جهانی از اول آذر در انگلستان مجاز خواهد بود

واکسن‌های سینوواک، سینوفارم پکن و کواکسین نیزبه ده‌ها واکسن تایید شده قبلی اضافه خواهد شد

تمام افراد زیر ۱۸ سال که از خارج به انگلستان سفر می‌کنند واکسن زده کامل تلقی خواهند شد - AFP

دولت بریتانیا اعلام کرده است از ساعت چهار بامداد ۲۲ نوامبر تمام واکسن‌های فهرستِ مصرف اضطراری سازمان بهداشت جهانی را به‌رسمیت می شناسد.

به‌این‌ترتیب واکسن‌های فهرست مورد تایید انگلستان افزایش خواهد یافت و واکسن‌های سینوواک، سینوفارم پکن و کواکسین نیزبه ده‌ها واکسن تایید شده قبلی اضافه خواهد شد.

اما افرادی که در کشورهایی واکسن تزریق کرده‌اند که مورد تایید سازمان مقررات دارو و فراورده‌های درمانی (ام.آر.اچ.ای) بریتانیا نیست (مثل واکسن‌های چینی) نیازی نیست در وضعیت قرنطینه قرار گیرند و می‌توانند پس از ورود فقط یک آزمایش پادگن «روز دو» بدهند.

این تغییر قانون ابتدا در انگلستان انجام می‌شود و اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی می‌توانند خودشان در مورد پیروی از انگلستان و تایید واکسن‌های دیگر جداگانه تصمیم‌ بگیرند.

در اعلامیه منتشر شده در تارنمای دولت بریتانیا آمده است: دولت از ساعت چهار بامداد ۲۲ نوامبر واکسن‌های فهرست مصرف اضطراری (ای.یو.آل) سازمان بهداشت جهانی (دبلیو.اچ.او) را به‌ رسمیت خواهد شناخت. درنتیجه سینوواک، سینوفارم پکن و کواکسین به فهرست واکسن‌های مورد تایید ما برای مسافران ورودی اضافه خواهد شد.

روری بولند، دبیر بخش سفر شرکت ویچ از این تصمیم تمجید کرد و در توییتر نوشت: خبری خوش از دولت برای خانواده‌ها، مسافران و صاحبان عقل سلیم: انگلستان قرار است تمام واکسن‌های فهرست سازمان بهداشت جهانی را برای مسافران ورودی به رسمیت بشناسد. یعنی دیگر آزمایش قبل سفر یا خودقرنطینگی لازم نیست. کسی که در مصر واکسن زده است با کسی که در ایوشام واکسن زده است فرقی ندارد.

خبری خوش از دولت برای خانواده‌ها، مسافران و صاحبان عقل سلیم: انگلستان قرار است تمام واکسن‌های فهرست  سازمان جهانی بهداشت را برای مسافران ورودی به رسمیت بشناسد. یعنی دیگر آزمایش قبل سفر یا خودقرنطینگی لازم نیست. کسی که در مصر واکسن زده است با کسی که در ایوشام واکسن زده است فرقی ندارد.

روری بولند (@roryboland) ۸ نوامبر ۲۰۲۱(۱۷ آبان ۱۴۰۰)

دولت هم‌چنین اعلام کرد که از همان تاریخ تمام افراد زیر ۱۸ سالی را که از خارج به انگلستان سفر می‌کنند واکسن زده کامل تلقی می‌کند، یعنی نیازی نیست خود را قرنطینه کنند و فقط باید بعد از ورود یک آزمایش «روز دو» انجام دهند.

بریتانیا در پذیرفتن تمام واکسن‌های فهرست مورد تایید سازمان بهداشت جهانی از ایالات‌متحده پیروی کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایالات‌متحده از ساعت ۱۲.۰۱ بامداد روز گذشته مرزهای خود را به روی تمامی کسانی که دوز دوم واکسن کرونا را زده باشند باز کرده است و هم‌چنین تمام مسافرانی را که دوز کامل یکی از واکسن‌های آن فهرست را تزریق کرده باشند می‌پذیرد.

این اقدام بسیاری از مسافران بریتانیایی نگران از اعتبار واکسن آسترازنکای بریتانیا را مطمئن کرد، زیرا این واکسن را سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده (اف.دی‌ای) تایید نکرده بود.

خبر جدید: واکسن‌های فهرست مورد تایید بریتانیا برای مسافران ورودی را افزایش دادیم.

این به‌نفع میلیون‌ها نفر از مردم جهان و کسانی که در مالزی، تایلند، اندونزی و هندوستان واکسن زده‌اند است.

وزیر بهداشت مالزی@Khairykj از این اقدام استقبال کرد و گفت: با توجه به این‌که تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم منفعت‌های تازه‌ای نصیب بریتانیا و مالزی می‌شود.

لیز تراس (@trussliz)۸ نوامبر ۲۰۲۱(۱۷ آبان ۱۴۰۰)

گرانت شاپس، وزیر ترابری بریتانیا می‌گوید: درحالی‌که هم‌چنان در حال کمر راست کردن از زیر بار همه‌گیری کرونا هستیم و شمار واکسن‌های بین‌المللی مورد تاییدمان را افزایش می‌دهیم؛ اعلامیه امروز گام بعدی ازسرگیری سفرهای بین‌المللی است. هم‌چنین با ساده‌سازی مقررات سفرهای بین‌المللی برای تمامی افراد زیر ۱۸ سال‌، خبرهای خوش بیشتری برای خانواده‌های مشتاق دیدن عزیزان داریم و بخش سفر نیز خیلی تقویت می‌شود.