اعلام آمادگی ۹ هتلدار برای شرکت در طرح بزرگ گردشگری دریای سرخ عربستان

فاز یک این طرح فرودگاه بین‌المللی اختصاصی خود را خواهد داشت

 این مجموعه می‌تواند از اولین مهمانان خود در پایان سال ۲۰۲۲ پذیرایی کند-Red Sea Project

«شرکت توسعه دریای سرخ» (TRSDC) اعلام کرد که ۹ شرکت مدیریت هتل برای بهره‌برداری از هتل‌ها در پروژه دریای سرخ عربستان سعودی که یک طرح عظیم توسعه گردشگری در سواحل دریای سرخ است، ثبت‌نام کرده‌اند.

این شرکت‎‌ها ۹ مورد از ۱۶ ملک درحال‌توسعه در فاز یک این طرح را در اختیار خواهند گرفت که شامل ۱۷۰۰ عدد از مجموع سه هزار مورد برنامه‌ریزی‌شده تا پایان سال ۲۰۲۳ در پنج جزیره و دو سایت داخلی است.

شرکت توسعه دریای سرخ همچنین گفت که پیشرفت ساخت‌وساز به‌گونه‌ای است که این مجموعه می‌تواند از اولین مهمانان خود در پایان سال ۲۰۲۲ پذیرایی کند.

فاز یک این طرح همچنین فرودگاه بین‌المللی اختصاصی خود را برای پرواز عاشقان آفتاب از سراسر جهان خواهد داشت.

جان پاگانو، مدیر اجرایی شرکت توسعه دریای سرخ، گفت: «ما مفتخریم که از مجموعه شرکت‌های میهمان‌‎پذیر منحصربه‌فرد و متنوع خود پرده‌برداری می‌کنیم که پاسخی است به این بازار رو به رشد و تعهد ما برای ایجاد یک مقصد گردشگری سطح بالا و پیشرو در جهان.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پروژه دریای سرخ توسط ولیعهد عربستان، شاهزاده محمد بن سلمان، در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان یکی از چندین پروژه موسوم به «گیگا پروژه» طراحی و برای توسعه اقتصاد غیرنفتی عربستان سعودی راه‌اندازی شد. طبق برنامه‌ریزی‌ها پروژه دریای سرخ قرار است تا سال ۲۰۲۳ تعداد ۵۰ هتل، حدود هزار اقامتگاه در ۲۲ جزیره و شش سایت داخلی داشته باشد و برنامه‌ریزان این پروژه امیدوارند که این مقصد گردشگری جذاب تا آن زمان بتواند یک‌میلیون بازدیدکننده در سال را به خود جذب کند.

پروژه دریای سرخ در سواحل دریای سرخ عربستان بر  پروژه‌های گردشگری متمرکز است، با این امید که گردشگران را برای بازدید و تفریح به سواحل غربی عربستان بکشاند. انتظار می‌رود این پروژه بزرگ پس از تکمیل، تولید ناخالص داخلی عربستان را به میزان ۵٫۸۶ میلیارد دلار در سال افزایش دهد.

۲۸هزار کیلومتر مربع از جزایر، سواحل، بیابان‌ها، کوه‌ها و مناطق آتشفشانی در این طرح عظیم  گنجانده شده است و انتظار می‌رود  پس از تکمیل، ۷۰هزار شغل جدید ایجاد کند.

به دنبال توافق صندوق توسعه گردشگری و بانک‌های محلی در عربستان سعودی در سال گذشته، مجموعه‌ای از پروژه‌‌های گردشگری که ارزش آن‌ها به ۴۲ میلیارد و ۶۶۰ میلیون دلار می‌رسد، در این کشور تأمین مالی خواهند شد.

گسترش «گردشگری سبز» یکی از اهداف طرح‌های عظیم اقتصادی‌ این کشور است و پروژه‌هایی مانند شهر آینده‌نگر و هوشمند «نئوم»، تبدیل سکوهای نفتی به مجموعه گردشگری، ساخت باغ مرجانی در ریز دریا و نظایر آن را دربرمی‌گیرد.

همچنین در بخش سرگرمی برنامه‌هایی مانند فستیوال‌های زمستانی ریاض، توسعه منطقه گردشگری «العلا» و هدف‌های گردشگری هیجانی مانند بلندترین، سریع‌ترین و طولانی‌ترین قطار هوایی جهان نیز در دستور کار است.

بیشتر از جهان