انفجار تانکر سوخت در پایتخت سیرالئون دست‌کم ٩١ کشته برجای گذاشت

مردم برای جمع‌آوری سوخت ریخته شده بر روی زمین در اطراف تانکر سوخت جمع شده بودند

مقامات محلی در سیرالئون اعلام کردند که روز جمعه در اثر انفجار یک تانکر سوخت در پایتخت سیرالئون، ۹۱ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند.

دولت هنوز تعداد کشته‌شدگان را تایید نکرده است، اما مدیر سردخانه مرکزی ایالتی در فری تاون، پایتخت سیرالئون گفت که در پی انفجار ۹۱ جسد دریافت کرده است.

آمارا جامبای، معاون وزیر بهداشت سیرالئون، به رویترز گفت که ۱۰۰ مصدوم دیگر برای درمان در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

تصاویری که به طور گسترده در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده، اجساد چندین قربانی سوخته را نشان می‌دهد که در خیابان‌ها بر روی زمین افتاده‌اند و آتش در مغازه‌ها و خانه‌های اطراف شعله‌ور شده است. جولیوس مادا بیو، رئیس جمهوری سیرالئون، ضمن ابراز همدردی با خانواده هایی که عزیزانشان را از دست داده و کسانی که آسیب دیده‌اند، گفت: «دولت من برای حمایت از خانواده های آسیب دیده هر کاری که بتواند انجام خواهد داد.»

پیش‌تر نیز تصادف کامیون‌های حامل سوخت در جنوب صحرای آفریقا منجر به کشته شدن تعداد زیادی از افرادی شد که برای جمع آوری سوخت تجمع کرده بودند. این افراد معمولا برای جمع‌آوری سوخت ریخته شده بر روی زمین دور تانکرهای سوخت جمع می‌شوند.

در سال ۲۰۱۹، انفجار یک تانکر در شرق تانزانیا باعث کشته‌شدن ۸۵ نفر شد، در حالی که حدود ۵۰ نفر نیز در یک فاجعه مشابه در جمهوری دموکراتیک کنگو در سال ۲۰۱۸ کشته شدند.

شهردار فری تاون با بیان اینکه میزان خسارت هنوز مشخص نیست، گفت: «پلیس و معاون وی برای کمک به مسئولان مدیریت بحران در محل حادثه حضور دارند.»

بیشتر از جهان