مرگ مشکوک دیپلمات روس در آلمان؛ اشپیگل می‌گوید از ساختمان سقوط کرده است

نیروهای امنیتی آلمان گفته‌اند که مشخص نیست او چطور سقوط کرده است

هویت فرد درگذشته اعلام نشده و نیروهای امنیتی آلمان به اشپیگل گفته‌اند که مشخص نیست او چطور سقوط کرده است-Odd ANDERSEN / AFP

مجله اشپیگل روز جمعه گزارش داد که دستگاه اطلاعاتی آلمان بر این عقیده است جسد مردی که ماه گذشته در خیابان بیرون ساختمان سفارت روسیه در برلین پیدا شد، متعلق به یک مامور مخفی اف‌اس‌بی، سازمان اطلاعات روسیه، بوده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز و به نقل از این نشریه آلمانی، نگهبانان سفارت جسد این مرد ۳۵ ساله را در تاریخ ۱۹ اکتبر پیدا کردند. اشپیگل از قول منابع امنیتی نوشت که فرد یاد شده از طبقات بالای ساختمان به پایین سقوط کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سفارت روسیه در بیانیه‌ای که خبرگزاری روسی اینترفاکس منتشر کرد، درگذشت یک دیپلمات روس را تایید کرد اما در عین حال نوشت که «به دلیل ملاحظات اخلاقی، در مورد این رویداد غم‌انگیزاظهارنظر نمی‌کند».

به گزارش رویترز، پلیس برلین هم از اظهارنظر خودداری کرده و پرسش‌های این خبرگزاری را به دادستانی عمومی که گزارش اشپیگل را نه تایید و نه تکذیب می‌کند، ارجاع داده است. سفارت روسیه هم به درخواست رویترز پاسخ نداده است.

هویت فرد درگذشته اعلام نشده و نیروهای امنیتی آلمان به اشپیگل گفته‌اند که مشخص نیست او چطور سقوط کرده است و دلیل مرگش چیست. به گزارش این مجله مطرح آلمانی، سفارت روسیه در برلین با کالبدشکافی جسد موافقت نکرده است.

با این حال اشپیگل در گزارش خود ذکر کرده که در فهرست رسمی کارکنان سفارت روسیه، سمت او دبیر دوم قید شده است.

بیشتر از جهان