مشاهده سیاهچاله پر رمز و راز روی نقشه گوگل

این سیاهچاله جزیره است، یا دریچه‌ای به دنیایی دیگر یا یک پایگاه نظامی مخفی؟

این سیاهچاله در واقع جزیره وستوک، یک جزیره مرجانی غیرمسکونی‌ در حدود دو هزار و ۲۸۰ کیلومتری شرق سیدنی استرالیا است - Google maps

کارآگاهان اینترنتی پس از اینکه یکی از کاربران ردیت برای اولین بار وجود «سیاه چاله»‌ای در نقشه گوگل را فاش کرد، هنوز نتوانسته‌اند تصمیم بگیرند که این چه می‌تواند باشد.

این سیاهچاله که سه ضلع دارد را هفته گذشته، کاربری به نام کوکوبلاکس (Kokoblocks) در ردیت با این پیام به اشتراک گذاشت: «این لعنتی چیست! اصلا شبیه جزیره نیست.»

پس از آن کاربران ردیت وارد این بحث شدند که آیا این سیاهچاله در واقع جزیره است، یا دریچه‌ای به دنیایی دیگر یا یک پایگاه نظامی مخفی.

بسیاری برای یافتن سیاهچاله نقشه‌های گوگل را جست‌وجو کردند. در نهایت معلوم شد که این یک جزیره مرجانی متعلق به جمهوری کرابیتی، معروف به جزیره وستوک است.

چنانکه لایو ساینس گزارش کرده است، گوگل اغلب سایت‌های نظامی و سایر مکان‌های «محرمانه» را محو می‌کند تا از افشای اطلاعات مربوط به چنین سایت‌هایی جلوگیری کند که این امر می‌تواند به گمانه‌زنی درباره وجود یک «سیاه چاله» منجر می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از کاربران ردیت نوشت: «اولین فکری که به ذهن من خطور کرد این بود که سانسور شده است. منطقی نیست که در چنین جزیره مرجانی کوچک و کم‌عمقی یک سازه طبیعی سیاه‌رنگ باشد.»

تعدادی از کاربران ردیت متوجه شدند که سیاهچاله در واقع جزیره وستوک، یک جزیره مرجانی غیرمسکونی‌ در حدود دو هزار و ۲۸۰ کیلومتری شرق سیدنی استرالیا است.

یکی دیگر از کاربران ردیت که معلوم شد تقریبا درست می‌گوید، گمانه‌زنی کرد: «با فرض اینکه حفره نباشد، شاید آتشفشان زیرزمینی باشد که باعث سیاهی می‌شود. به احتمال زیاد سنگ آذرین است.»

به گزارش نشنال جئوگرافیک، وستوک یکی از پنج جزیره مرجانی در جزایر لاین جنوبی در اقیانوس آرام است و انسان‌ها به‌ندرت به آن پا می‌گذارند.

این زنجیره از جزایر چه در ساحل و چه در آب‌های اطراف، دارای حیات بسیار متنوعی‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان