هشدار سازمان بهداشت جهانی نسبت به تشدید همه‌گیری کرونا در اروپا

بریتانیا نخستین کشور در جهان شد که استفاده از داروی ضدکووید «مرک» را تایید کرد

زنگ خطر در مورد شدت گرفتن دوباره همه‌گیری کرونا در اروپا، به‌ویژه در آلمان به صدا در آمده است-RONNY HARTMANN / AFP

به دنبال ثبت بالاترین آمار روزانه ابتلا به کووید-۱۹ در آلمان از آغاز همه‌گیری به این طرف، سازمان بهداشت جهانی روز پنجشنبه از روند افزایشی ابتلا به این بیماری در اروپا ابراز «نگرانی عمیق» کرد و در مورد پیامدهای آن هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مدیر بخش اروپای این نهاد با بیان این که «ما یک بار دیگر در کانون (همه‌گیری) قرار داریم،» هشدار داد که بر اساس یک برآورد معتبر، روند کنونی به معنای مرگ نیم میلیون نفر دیگر بر اثر کرونا تا ماه فوریه است.

زنگ خطر در مورد شدت گرفتن دوباره همه‌گیری کرونا در اروپا، به‌ویژه در آلمان به صدا در آمده است؛ پرجمعیت‌ترین کشور اتحادیه اروپا که آمار ابتلای جدید در طول ۲۴ ساعت گذشته حدود ۳۴ هزار مورد در روز پنجشنبه اعلام شد.

بنابر اعلام مؤسسه بهداشت رابرت کخ، این بالاترین آماری است که از زمان آغاز همه‌گیری کرونا تاکنون در آلمان ثبت می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ینس اشپان وزیر بهداشت آلمان روز چهارشنبه گفت که این کشور ۸۳ میلیونی با یک همه‌گیری گسترده در میان افرادی که واکسن نزده‌اند مواجه است و تخت‌های بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌ها در برخی از مناطق در حال پر شدن است. او گفت «کرونا یک بار دیگر با تمام قدرت به خروش آمده، موج چهارم به سختی ما را درگیر کرده است.»

از زمان آغاز شیوع کرونا در چین در اواخر سال ۲۰۱۹ تاکنون، در مجموع حدود ۷۸ میلیون مورد ابتلا به کرونا در حوزه اروپای سازمان بهداشت جهانی، که ۵۳ کشور و قلمرو و چند کشور در آسیای میانه را در بر می‌گیرد، ثبت شده است.

بر اساس آمارهای ملی که خبرگزاری فرانسه آنها را بررسی کرده است، روند افزایشی ابتلا به کووید-۱۹ در اروپا برای ششمین هفته پیاپی است که ادامه دارد و آمار روزانه جان‌باختگان این بیماری نیز در این حوزه روند صعودی داشته است. در هفتمین هفته، روزانه به‌طور متوسط حدود ۲۵۰ هزار ابتلای جدید و ۳۶۰۰ مورد مرگ ثبت شده است.

در همین حال، بریتانیا نیز روز پنجشنبه نخستین کشور در جهان شد که استفاده از داروی ضدکووید «مرک» را برای درمان مبتلایان به این بیماری، که دارای عوارض خفیف تا متوسط هستند، تایید کرد.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی در همین زمینه نوشت، افزایش آمار ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن، به ویژه در اروپای شرقی، این بحث را مطرح کرده است که آیا در روزهای منتهی به تعطیلات کریسمس و سال نو باید دوباره محدودیت‌های اجتماعی برای مهار این روند به اجرا در آیند و این که چطور باید مردم را قانع کرد که واکسن بزنند.

این گفت‌وگوها در حالی در گرفته که برخی کشورها در آسیا، مانند چین، درها بخش گردشگری خود را فعال کرده‌اند و بسیاری از گردشگران از نقاط مختلف جهان می‌توانند به آن کشورها سفر و در نتیجه به گسترش همه‌گیری کمک کنند.

بیشتر از جهان