استقبال امارات و عربستان از رمزارزها

قوانین رمز ارز در ایالات متحده پیچیده تر از امارات و عربستان است

برخی از صندوق‌های سرمایه گذاری مستقل در خاورمیانه قصد دارند در ۱۲ ماه آینده مستقیماً بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند- AFP

در حالی که ایالات متحده قوانین سختگیرانه ای در مورد رمزارزها تعیین کرده است، عربستان سعودی و امارات با اجرای مقررات آسانتر، برای آنها فرش قرمز پهن می کنند.

به نوشته نیویورک پست، غول‌های مالی مانند دیوید سولومون، مدیرعامل گلدمن ساکس و استفان شوارتزمن، مدیرعامل بلک استون، هفته گذشته برای بررسی سرمایه‌گذاری در ریاض به آنجا سفر کردند.

در چند سال گذشته، عربستان سعودی تلاش‌های خود را برای جذب شرکت‌های فعال در زمینه رمزارز افزایش داده است. بانک مرکزی عربستان سعودی و بانک مرکزی امارات متحده عربی با یکدیگر همکاری کرده‌اند تا روشهای استفاده از بلاک چین و پرداخت‌های دیجیتال را فرا بگیرند.

یک مشاور امور قانونی در حوزه رمزارز در این باره گفت: «من سال‌هاست که به این منطقه می‌آیم و این اولین باری است که احساس می‌کنم سرمایه‌گذار‌های بزرگ به ارزهای دیجیتال علاقه دارند. در جلساتی که من با سرمایه گذاران داشتم، مردم سوالات بسیار حرفه‌ای در مورد پذیرش و مقررات می‌پرسیدند.»

برخی از صندوق‌های سرمایه گذاری مستقل در خاورمیانه قصد دارند در ۱۲ ماه آینده مستقیماً بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. در عربستان سعودی نیز، تاکید بر رمزارز بخشی از چشم انداز عربستان سعودی ۲۰۳۰ است که هدف آن تنوع بخشیدن به اقتصاد و تبدیل کشور به مرکز نوآوری است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در امارات متحده عربی، این کشور به اصطلاح «مناطق آزاد مالی» یا مناطقی که عاری از مالیات و مقررات سختگیرانه هستند، ایجاد کرده است. در همین حال، از آنجایی که عربستان سعودی و امارات متحده عربی خود را به عنوان یک محل امن برای شرکت‌های ارزهای دیجیتال معرفی می کنند، ایالات متحده کار را برای همان شرکت‌ها در داخل کشور سخت‌تر می‌کند.

برای مثال، شرکت بلاک چین ریپل را در نظر بگیرید. همین هفته گذشته، عربستان سعودی اعلام کرد که در تلاشی برای تسهیل پرداخت‌های بین‌المللی، این کشور «پلتفرم نقدینگی درخواستی» ریپل را راه‌اندازی می‌کند.

اما در ایالات متحده، ریپل مجبور است روی مبارزه با یک دعوی قضایی تمرکز کند.

بر اساس  ادعای کمیسیون بورس و اوراق بهادار، ریپل قانون اوراق بهادار سال ۱۹۳۳ را نقض کرده است و سکه دیجیتال XRP باید خود را به عنوان یک اوراق بهادار ثبت کند که این کار را نکرده است. ریپل ادعا می کند که سال‌ها از XRP مانند یک ارز دیجیتال استفاده می‌کند و به آن‌ها گفته نشده است که باید آن را ثبت کنند.

بیشتر از اقتصاد