امارات متحده عربی، در یک قدمی میزبانی اجلاس تغییرات آب و هوایی

کشورهای عضو آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد از میزبانی امارات متحده عربی برای اجلاس ۲۰۲۳ حمایت کردند

وزیر امور خارجه امارات گفت که این کشور در برنامه‌ای ۳۰ ساله اقدام‌های مثبتی در جهت بهبود محیط‌زیست انجام خواهد داد-KARIM SAHIB / AFP

با حمایت و استقبال کشورهای عضو گروه آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد، امارات متحده عربی به میزبانیِ بیست و هشتمین اجلاس تغییرات آب و هوایی (Cop28) در ماه نوامبر سال ۲۰۲۳ نزدیک‌تر شد.

در جریان برگزاری بیست و ششمین اجلاس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در گلاسگو، عبدالله بن‌زاید آل‌نهیان، وزیر خارجه امارات متحده عربی که به نمایندگی از کشورش در این اجلاس شرکت کرده بود، پیشنهاد کرد که اجلاس بیست‌وهشتم در امارات متحده عربی برگزار شود.

پس از ارائه این پیشنهاد کشورهای عضو گروه آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد، از آن حمایت و استقبال کردند و این اقدام، امارات متحده عربی را یک قدم به میزبانی این اجلاس نزدیک‌تر کرد.

ملک امین اسلم، وزیر تغییرات اقلیمی پاکستان که در حمایت از میزبانی امارات در اجلاس گلاسگو صحبت می‌کرد، در سخنانی گفت: «ما خوشحالیم که کشور برادر (امارات متحده عربی) را به‌عنوان نامزد گروه آسیا و اقیانوسیه برای اجلاس بیشت و هشتم تغییرات آب و هوایی سازمان ملل معرفی کنیم.»

به گزارش نشنال نیوز، امارات متحده عربی قصد دارد در یک برنامه عملیاتی و مبتکرانه انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا سال ۲۰۵۰ میلادی به صفر برساند. هم‌چنین این کشور اعلام کرده است که از جامعه جهانی برای یافتن راهکارهای جمعی باهدف بهبود محیط‌زیست حمایت می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عبدالله بن‌زاید آل‌نهیان، در اجلاس گلاسگو با بیان این موضوع تاکید کرد که کشورش مصمم است که مطالعات دقیق‌تری با موضوع خطرهای مرتبط با تغییرات آب و هوایی انجام دهد و برای اقدام‌های پیشگیرانه برنامه‌ریزی کند.

او افزود: «این کشور مدلی بشردوستانه را دنبال می‌کند که در کنار پیش‌بینی بلایای طبیعی و خطرهای ناشی از تغییرات آب و هوایی، راه‌حل‌های کاهش پیامدهای آن‌ها را نیز ارائه می‌کند.»

وزیر امور خارجه امارات متحده عربی، با بیان اینکه در برنامه‌ای ۳۰ ساله اقدام‌های مثبتی در جهت بهبود محیط‌زیست انجام خواهند داد، گفت که کشورش در این زمینه با دیگر کشورها نیز مشارکت و همکاری خواهد کرد.

در دومین روز از برگزاری بیست و ششمین اجلاس تغییرات آب و هوایی در گلاسگو رهبران بیش از ۱۰۰ کشور جهان متعهد شدند که تا سال ۲۰۲۳ به تخریب زمین و جنگل‌زدایی پایان دهند. اجلاس بیست و هشتم تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در دو سال آینده ازآن‌جهت اهمیت دارد که نشان می‌دهد آیا رهبران جهان به تعهد خود پایبند بوده‌اند یا خیر. سازمان ملل اعلام کرده است که تا سال ۲۱۰۰ میلادی زمین به میزان ۲٫۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌تر خواهد شد و این یک «فاجعه اقلیمی» است.

 

بیشتر از جهان