مقررات شدید در ایالات متحده برای ایمنی ایمپلنت‌های سینه

«برخی مواد به کار رفته در ایمپلنت‌ها موجب واکنش بیش‌ازحد سیستم ایمنی بدن می‌شود»

جراحان پلاستیک باید فهرستی از خطرات بالقوه این عمل را در اختیار بیمار بگذارند - iconicplasticsurgery

اداره نظارت بر غذا و داروی آمریکا مقررات بیشتری در جهت کسب اطمینان از ایمنی «ایمپلنت»‌های که برای جراحی پلاستیک بزرگ کردن سینه به کار می‌رود، وضع کرده است.

این مقررات به معنی آن است که تنها مراکز درمانی و بهداشتی مجوز فروش و توزیع «ایمپلنت» را خواهند داشت که در جعبه‌های سیاه با هشدار سلامتی عرضه خواهد شد. افزون بر این، جراحان پلاستیک باید فهرستی از خطرات بالقوه این عمل را در اختیار بیمار بگذارند.

این مقررات که از ماه سپتامبر به مورداجرا گذاشته شده است، به دنبال گفته‌های زنانی وضع شده که در سال ۲۰۱۹ در دادگاه شهادت دادند که پزشک‌شان آن‌ها را به‌خوبی در جریان مشکلات بالقوه «ایمپلنت» سینه قرار نداده بوده است.  

اکنون اما پزشک موظف است علاوه بر مشاوره حضوری، از بیماری که در آینده تحت عمل جراحی بزرگ کردن سینه قرار می‌گیرد بخواهد یک فهرست عوارض جانبی بالقوه ایمپلنت را پر کند که شامل از دست رفتن حافظه، خستگی مفرط، درد مفاصل، خستگی مغزی و نیز عارضه‌ای است که به آن «بیماری ایمپلنت سینه» گفته می‌شود. این عارضه سرطان سیستم ایمنی بدن مرتبط با ایمپلنت سینه است که به آن «لنفوم بزرگ آناپلاستیک» (بی آی اِی- اِی آل سی آل) گفته می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نهاد مشاوره «گرِیت ایمپلنت کَنسِر اَدوُکِیتس» (نهادی که به زنانی که درنتیجه ایمپلنت سینه دچار سرطان شده‌اند، مشاوره حقوقی و اطلاعاتی می‌دهد) می‌گوید: «بیماری اغلب کسانی که دچار "بی آی ای-ای آل سی آل" هستند میان هشت تا ده سال پس از جراحی ایمپلنت تشخیص داده می‌شود.» هرچند پژوهش در این زمینه همچنان ادامه دارد، اما به گفته این نهاد «این اعتقاد وجود دارد که برخی مواد بکار رفته در ایمپلنت‌ها موجب واکنش بیش‌ازحد سیستم ایمنی بدن می‌شود.»

در میان هشدارهایی که به متقاضیان ایمپلنت سینه داده می‌شود دو مرود وجود دارد اول این‌که این جراحی موقتی و برای همه عمر نیست، و دوم این‌که هرچه طول مدت ماندن ایمپلنت در بدن بیشتر باشد، احتمال بروز مشکلات سلامتی هم افزایش خواهد یافت تا جایی‌که در بعضی موارد برای درمان این مشکلات باید به جراحی متوسل شد.

جراحی بزرگ کردن سینه، عملی داوطلبانه برای افرادی است که مایل‌اند سینه‌هایشان را بزرگ‌تر کرده یا شکل ناقص آن را تغییر داده یا ایمپلنت را جایگزین بافت ازدست‌رفته سینه به دلیل سرطان یا معضلات دیگر کنند. این جراحی یکی از پنج جراحی عمده پلاستیک در ایالات‌متحده است.

سازندگان این ایمپلنت‌ها از پایان ماه سپتامبر یک ماه فرصت دارند تا توضیحات روی تولیداتشان را به‌روز کنند.

© The Independent