بیش از ۹۰ درصد ساکنان دهلی پادتن کووید-۱۹ دارند

سطح بالای «شیوع سرمی» نمایانگر آن است که دهلی احتمالاً در آینده نزدیک با موج ویرانگر دیگری از کووید روبه‌رو نخواهد شد

هند در ماه‌های آوریل و مه سال جاری شاهد دومین موج مرگبار کووید بود که موجب کمبود شدید کپسول اکسیژن و تخت در بخش‌ مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌ها شد-REUTERS/Anushree Fadnavis

بر اساس تازه‌ترین تحقیقات سرم‌شناسی در هند، بیش از ۹۰ درصد ساکنان پایتخت این کشور دارای پادتن ویروس کرونا هستند.

یک مقام دولت هند در دهلی به رسانه‌ها گفت: «ما در بیش از ۹۰ درصد نمونه‌های خونی که در ششمین دور تحقیقاتمان جمع‌آوری کرده‌ایم، پادتن کووید یافته‌ایم.» اما این مقام با احتیاط افزود که «به‌رغم  "شیوع سرمی" (گستردگی پادتن در سرم نمونه‌های خون)، نمی‌توانیم بگوییم دهلی به مصونیت جمعی دست یافته است.»

کارشناسان می‌گویند سطح بالای «شیوع سرمی» نمایانگر آن است که دهلی احتمالاً در آینده نزدیک با موج ویرانگر دیگری از کووید روبه‌رو نخواهد شد. اما آن‌ها هشدار داده‌اند که این امر به بروز جهش‌های دیگر ویروس در شهر بستگی دارد.

هند در ماه‌های آوریل و مه سال جاری شاهد دومین موج مرگبار کووید بود که موجب کمبود شدید کپسول اکسیژن و تخت در بخش‌ مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌ها شد.

بنا به داده‌های دولتی، در ششمین مرحله پژوهش «شیوع سرمی» که در بیست و چهارم سپتامبر در دهلی آغاز شد٬ تعداد ۲۸ هزار نمونه خون از ۲۸۰ بخش در بیمارستان‌های پایتخت جمع‌آوری شد.

روز چهارشنبه منابع رسمی گفتند که  حدود ۹۰ درصد از کسانی که در تحقیقات سرولوژیکی دهلی مورد آزمایش قرار گرفتند، دارای پادتن کووید بوده‌اند.

مقام دولتی هند به رسانه‌ها  گفت تعداد زنانی که دارای پادتن کووید-۱۹ بوده‌اند در مقایسه با مردها  بیشتر بوده است.

دولت اعلام کرده که در تمام ناحیه‌های شهر شاخص پادتن کووید در نمونه‌های خون افراد بیش از ۹۵ درصد است.

ساتیندرا جِین، وزیر بهداشت دهلی به گزارشگران گفت: «سرولوژی خون افراد زیر ۱۸ سال نمایانگر ۸۸ درصد (وجود پادتن کووید) است که در افراد بالای ۱۸ سال به ۹۷ تا ۹۸ درصد می‌رسد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای جین گفت این بزرگ‌ترین تحقیقات پادتن شناسی در دهلی بوده است.

گزارش شده که میزان پادتن سرم خون افراد واکسینه شده بیش از ۹۷ درصد بوده درحالی‌که سرم خون کسانی که واکسینه نشده بوده‌اند نیز دارای ۹۰ درصد پادتن بوده است. 

آخرین آزمایش‌ها تعیین پادتن کووید در دهلی پیش از بروز موج دوم صورت گرفت. پنجمین دور این پژوهش در ماه ژانویه انجام شد که نتایج آن حاکی از ۵۶٫۱۳ درصد وجود پادتن کووید در خون ساکنان دهلی بود. 

در این میان، از ماه اوت تاکنون موارد ابتلا به کووید-۱۹ در دهلی کمتر از ۱۰۰ مورد بوده است. مسئولان می‌گویند میانگین شاخص مثبت بودن کووید زیر ۰، ۱ درصد مانده است.

در اوایل سال جاری، در ماه‌های مه و آوریل، ۷۵۰ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۳ هزار نفر براثر عوارض آن جان سپرده‌اند.

 

© The Independent

بیشتر از جهان