توافق ایران برای مذاکره و افزایش ذخایر نفت آمریکا بهای نفت را کاهش داد

علی باقری روز چهارشنبه، بعد از دیدار با انریکه مورا از توافق برای ازسرگیری مذاکرات تا پیش از پایان نوامبر خبر داد

به دنبال اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای با قدرت‌های جهانی تا پیش از پایان نوامبر و همچنین افزایش بیش از حد انتظار میزان ذخایر نفت ‌خام ایالات متحده، بهای نفت در بازارهای جهانی به پایین‌ترین حد خود در دو هفته گذشته رسید.

به گزارش روز پنجشنبه رویترز، بهای نفت برنت تا ساعت ۱۰:۲۰ به وقت گرینویچ این روز، یک دلار و هفت سنت کاهش یافته و ۸۳.۵۱ دلار معامله شده است. این بیشترین افت بهای نفت برنت از دو هفته پیش به این طرف است که ۲.۱ درصدی کاهش یافته بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بهای نفت خام وست تگزاس اینترمدیت نیز یک دلار و ۲۰ سنت کاهش یافت و به ۸۱.۴۶ دلار رسید. این شاخص روز چهارشنبه هم ۲.۴ درصد افت کرده بود.

علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز چهارشنبه، بعد از دیدار با انریکه مورا، هماهنگ‌کننده مذاکرات احیای برجام و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در بروکسل، از توافق برای ازسرگیری مذاکرات تا پیش از پایان نوامبر خبر داد.

احتمال توافق بر سر برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و اجرای کامل برجام می‌تواند به لغو تحریم‌های اعمال شده بر ایران از جمله تحریم‌های نفتی، منجر شود.

در همین حال، وزارت انرژی ایالات متحده اعلام کرده است که میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته به چهار میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه رسیده، که حدود دو برابر پیش‌بینی کارشناسان است.

بیشتر از جهان