اولین بُرد رادوکانو در رقابت‌های تنیس پس از قهرمانی در مسابقات تنیس آمریکا

رادوکانو در این مسابقات بخت سوم قهرمانی محسوب می‌شود

رادوکانو پس از قهرمانی در مسابقات تنیس آزاد آمریکا، در رقابت‌های مَسترز ایندیان ولز حضور داشت-Clive Brunskill/Getty Images/AFP

اِما رادوکانو تنیس‌باز زن بریتانیایی هجده ساله که موفق شد در رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا در سال جاری به قهرمانی برسد، روز گذشته نیز موفق شد اولین پیروزی خود را در رقابت‌های تنیس بانوان کسب کند. این پیروزی جدا از قهرمانی در آمریکا برای رادوکانو بسیار مهم بود، زیرا که او تا پیش از این در مرحله نخست هیچ رقابت مهم تنیس (جدا از رقابت‌های گرند اسلم) نتوانسته بود پیروزی به دست آورد.

رادوکانو پس از قهرمانی در مسابقات تنیس آزاد آمریکا، در رقابت‌های مَسترز ایندیان ولز حضور داشت، اما در همان دور نخست مغلوب آلساندرا ساسنوویچ از بلاروس شد و نتوانست نمایش بی‌نظیر خود را، همانند رقابت‌های نیویورک، تکرار کند. رادوکانو در دور نخست رقابت‌های تنیس رومانی موفق شد دو بر یک با نتایج ۴-۶، ۷-۵ و ۶-۱ به پیروزی برسد و اولین پیروزی خود در رقابت‌های تنیس زنان را جشن بگیرد.

رادوکانو در این مسابقات بخت سوم قهرمانی محسوب می‌شود. سیمونا هالپ رومانیایی، زن شماره یک سابق و نفر هجدهم حال حاضر زنان جهان، نیز در این رقابت‌ها حضور دارد و بخت نخست قهرمانی در این مسابقات به حساب می‌آید. رادوکانو در صورت رسیدن به دیدار پایانی، احتمالا مقابل هالپ بازی دشواری خواهد داشت. اما اشلی بارتی استرالیایی، زن شماره یک تنیس زنان که در رقابت‌های مسترز ایندیان ولز نیز غایب بود، اعلام کرد که تا پایان فصل در هیچ رقابتی شرکت نخواهد کرد. بدین ترتیب، او در مسابقه پایانی سال بین هشت نفر برتر زنان جهان، که قرار است امسال در مکزیک برگزار شود، نیز شرکت نخواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اشلی بارتی در خصوص شرکت نکردن در ادامه فصل گفت: «من در مسابقات باقی‌مانده و همچنین رقابت‌های مکزیک شرکت نخواهم کرد. برای من تصمیم بسیار دشواری بود، اما سلامت و وضعیت جسمانی‌ام برای من در اولویت است و تصمیم دارم تا روی تمرین‌هایم تمرکز کافی داشته باشم تا برای رقابت‌های استرالیا در سال آینده به آمادگی کامل برسم. تصمیم دارم برای قهرمانی در این رقابت‌ها تمام تلاشم را بکنم.

مسابقات هشت نفر پایانی در بخش زنان پیش از این قرار بود تا در شنزن چین برگزار شود، اما به دلیل شرایط کرونایی در آن کشور، مسابقات به گوادالاهارای مکزیک منتقل شد. مربی بارتی معتقد است که این رقابت‌ها ممکن است بازیکنان را با مصدومیت‌های زیادی مواجه کند، زیرا در ارتفاع بالاتری از سطح دریا برگزار خواهد شد و قرار است از توپ‌های کم‌فشار در این رقابت‌ها استفاده شود، و بازیکنان در شرایطی قرار می‌گیرند که تا کنون تجربه نکرده‌اند.

بارتی ۲۵ ساله تا کنون دو عنوان قهرمانی در رقابت‌های گرند اسلم به دست آورده است.

بیشتر از ورزش