رئیس دفتر سابق: ترامپ حتما در انتخابات سال ۲۰۲۴ نامزد خواهد شد

طبق نظرسنجی‌‌های اخیر، آرای احتمالی بایدن و ترامپ در انتخابات بعدی ریاست جمهوری برابر است

مارک مدوز، رئیس پیشین دفتر ریاست جمهوری ایالات متحده، پیش‌بینی کرده است که دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ دوباره به میدان می‌آید.

این عضو پیشین کنگره در مصاحبه با سازمان رسانه‌ای راست‌گرای شبکه خبری برایت‌بارت گفت: «سخنگوی رئیس‌ جمهوری (پیشین) ترامپ نیستم، اما مدام با او صحبت می‌کنم و می‌توانم به شما بگویم اگر اهل شرط‌بندی بودم، شرط می‌بستم و داروندارم را سر آمدن او به میدان می‌گذاشتم.»

آقای مدوز از دولت جو بایدن انتقاد کرد و افزود که مردم آمریکا از دولت کنونی راضی نیستند.

او گفت: «من به سراسر کشور سفر می‌کنم و توجه داشته باشید مردم و حتی آن‌هایی که به جو بایدن رای داده‌اند، پیش من می‌آیند و می‌گویند «ببین من دروغ‌هایشان را باور کردم. باور کردم که می‌خواهند تغییری ایجاد کنند، اما نکردند. پسر، اگر بدانی چقدر دلم می‌خواهد همین الان رئیس جمهوری ترامپ به کاخ سفید برگردد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای ترامپ تا کنون تصمیم خود را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ اعلام نکرده است، اما چندین بار تلویحاً به آن اشاره کرده و حتی گفته است قصد «بسیار جدی» برای بررسی نامزدی دارد.

ترامپ در ماه آوریل در مصاحبه با شان هنیتی از شبکه فاکس نیوز گفت: «خیلی جدی دارم این موضوع را سبک سنگین می‌کنم. فراتر از جدی‌. از منظر حقوقی هنوز دوست ندارم واقعاً در این باره حرف بزنم. هنوز قدری زود است.»

طبق نظرسنجی‌‌های اخیر، آرای احتمالی رئیس جمهوری بایدن و آقای ترامپ برای راه یافتن به کاخ سفید در انتخابات ۲۰۲۴، برابر است.

طبق نظرسنجی دیگری که دانشگاه کوینی پیاک هفته پیش منتشر کرد، از نظر حدود ۷۸ درصد جمهوری‌خواهان، آقای ترامپ باید دوباره در انتخابات ۲۰۲۴ نامزد شود. با توجه به این که طبق این نظرسنجی جدید حمایت از وی ۱۲ درصد نسبت به ماه مه افزایش یافته است، به نظر می‌رسد شمار هواداران وی رو به افزایش است. در ماه مه ۶۶ درصد جمهوری‌خواهان با رئیس جمهوری شدن دوباره آقای ترامپ موافق بودند. از سوی دیگر، در مقایسه با آمار ۳۰ درصدی ماه مه، حالا فقط ۱۶ درصد جمهوری‌خواهان حس می‌کنند آقای ترامپ نباید دوباره به میدان بیاید.

در ضمن خانم استفانی گریشام، معاون مطبوعاتی پیشین وی، هشدار داد اگر آقای ترامپ به کاخ سفید بازگردد، در صدد «تلافی‌جویی» بر خواهد آمد.

او اوایل ماه اکتبر در مصاحبه با برنامه «صبح به خیر آمریکا» گفته بود: «فقط می‌خواهم به مردم هشدار دهم که اگر او در انتخابات برنده شود و دوباره به قدرت برسد، دیگر نگران انتخابات بعد از آن نخواهد بود و دست به انتقام‌گیری خواهد زد. شاید سیاست‌های بسیار بی‌رحمانه‌ای در پیش بگیرد.»

© The Independent

بیشتر از جهان