حضور تیم ملی کریکت افغانستان در مسابقات جام جهانی با پرچم سه رنگ کشور

با توجه به دستاوردهای تیم ملی کریکت افغانستان در بازی‌های جهانی، قهرمانی این تیم در جام جهانی دور از انتظار نیست

«ملی‌پوشان کشور برای مسابقات جام جهانی آمادگی کامل دارند و با روحیه بسیار خوب به میدان می‌روند» - صفحه رسمی شورای کریکت افغانستان در توییتر

تیم ملی کریکت افغانستان در بازی‌های جام جهانی کریکت «تی ۲۰» که به میزبانی هند در امارات و عمان برگزار شده، شرکت کرده است. بر اساس جدول بازی‌های جام جهانی کریکت، تیم ملی کریکت افغانستان فردا دوشنبه ساعت ۱۸:۰۰ به وقت ابوظبی، به مصاف تیم کریکت اسکاتلند می‌رود.

نبی عیساخیل، کپیتان تیم ملی کریکت افغانستان، به رسانه‌ها گفته است که به توانایی اعضای تیم ملی کریکت افغانستان خوشبین است و اعضای این تیم تلاش می‌کنند که برای مردم افغانستان شگفتی‌آفرین شوند.

عیساخیل گفته است که با توجه به دستاوردهای تیم ملی کریکت افغانستان در بازی‌های جهانی، قهرمانی این تیم در جام جهانی دور از انتظار نیست.

در همین حال فرید هوتک، سخنگوی تیم ملی کریکت، صبح امروز یکشنبه، دوم آبان، به رادیو آزادی گفت که بازیکنان تیم برای روبه‌رو شدن با تیم کریکت اسکاتلند آمادگی کامل دارند.

هوتک گفته است: «ملی‌پوشان کشور برای مسابقات جام جهانی آمادگی کامل دارند و با روحیه بسیار خوب به میدان می‌روند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شبکه تلویزیونی آریانا در افغانستان که امتیاز پخش زنده این مسابقات را دارد، با پخش تصاویری از جریان بازی‌ تمرینی تیم کریکت افغانستان، نشان می‌دهد که بازیکنان این تیم، پیراهن‌هایی با پرچم سه رنگ افغانستان بر تن دارند. ویدیوها و عکس‌هایی که در صفحات رسمی «شورای کریکت افغانستان» و وب‌سایت این نهاد منتشر شده، نشان می‌دهند که بازیکنان با پرچم ملی افغانستان، و نه پرچم امارت اسلامی افغانستان که طالبان از آن استفاده می‌کنند، در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

تیم ملی کریکت افغانستان در دو دهه اخیر، با حضور در بازی‌های منطقه‌ای و جهانی جایگاه خوبی را در رده تیم‌های کریکت جهان کسب کرده است. شورای کریکت افغانستان در اوایل ماه ژوئن اعلام کرد که راشد خان، از چهره‌های شناخته شده، به عنوان کاپیتان این تیم در بازی‌های «تی ۲۰» انتخاب شده است. 

چند روز بعد از آن، راشد خان در اعتراض به این‌که در گزینش بازیکنان تیم با او مشورت نشده است، از کاپیتانی تیم ملی کریکت افغانستان در این بازی‌ها کناره‌گیری کرد. راشد خان در بازی‌های فعلی به عنوان عضو و نبی عیساخیل به عنوان کاپیتان تیم ملی کریکت افغانستان حضور دارند.

راشد خان از ستاره‌های مشهور در جهان کریکت است و شورای بین‌المللی کریکت (آی‌سی‌سی)، راشدخان را در دسامبر ۲۰۲۰، بازیکن برتر ۱۰ سال گذشته اعلام کرد.

در حالی که بیشتر از دو ماه از سلطه طالبان بر افغانستان می‌گذرد و فقر بیکاری در جامعه افغانستان در حال گسترش است، هیچ تصویر روشنی از آینده ورزش و بازیکنان تیم‌های ملی افغانستان در عرصه‌های مختلف ورزشی از جمله فوتبال، والیبال، کریکت و بقیه ورزش‌های محلی وجود ندارد.

پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان، افرادی از میان فرماندهان این گروه که دانش و تجربه‌ای در عرصه ورزش ندارند، به سمت ریاست در نهادهای ورزشی گمارده شده‌اند. این اقدام طالبان با واکنش بازیکنان تیم‌های ورزشی افغانستان مواجه شد، اما مسئولان طالبان توجهی به این انتقادها نکردند.

بیشتر از ورزش