خانواده‌های بریتانیایی فقط ۴ ساعت در هفته با هم «خوش‌گذرانی» می‌کنند

از نظر حدود دو سوم افراد خوش‌گذرانی خانوادگی یعنی «سرگرمی‌های دورهمی»، و از نظر ۶۳ درصد افراد هم یعنی دور هم غذا خوردن

رفتن به گردش دسته جمعی یکی از کارهای مورد علاقه بریتانیایی‌ها است- Daniel LEAL-OLIVAS / AFP

طبق یافته‌های یک نظرسنجی، خانواده‌های بریتانیایی فقط ۴ ساعت در هفته را صرف «خوش‌گذرانی» با هم‌ می‌کنند.

طبق این نظرسنجی که ۲ هزار نفر در آن شرکت داشتند، ۶۳ درصد این افراد آرزو دارند وقت بیش‌تری را با خانواده بگذرانند و اعتراف می‌کنند که امورات زندگی مانع می‌شود.

یک سوم شرکت‌کنندگان رتبه اول برای لذت بردن از اوقات خوش با خانواده را به خوردن کباب سنتی در هنگام شام دادند و به گردش بردن سگ و تماشای فیلم در رتبه‌های بعدی قرار گرفت.

۷۸ درصد گفتند با هم غذا خوردن باعث می‌شود افراد خانواده رابطه صمیمی‌تری داشته باشند و نزدیک به نیمی از شرکت‌کنندگان هم قبول داشتند که برای افزایش اوقات خوش‌ با افراد خانواده، چنان که باید تلاش نکرده‌اند.

این نظرسنجی به سفارش شرکت غذایی «انت بسی» (Aunt Bessie) انجام گرفته است و سخنگوی آن می‌گوید: «اوقاتی که با خانواده می‌گذرانیم با ارزش است، ولی وقت گذاشتن برای عزیزان‌ دشوار است. همه زندگی‌های پر تب و تابی داریم و گاهی بعضی چیزها مانع می‌شود. ولی خوش‌گذرانی با عزیزان خیلی اهمیت دارد. می‌دانیم که درست کردن کباب و با خانواده دور هم شام خوردن چقدر می‌تواند صمیمیت را افزایش دهد و عزیزان‌مان می‌فهمند که به آن‌ها توجه داریم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین طبق این بررسی، ۴۱ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، «کار» را مانع وقت‌گذراندن‌شان با خانواده دانستند و دوری راه و کارهای خانه نیز دلایل اصلی بیش از یک ‌سوم افراد بود.

اما ۷۲ درصد افراد هم گفتند به علت همه‌گیری کرونا است که نمی‌توانند مثل گذشته زیاد به دیدن افراد خانواده بروند.

در نتیجه، به نظر می‌رسد حدود یک‌سوم افراد در ماه بیش از ۱۰ ساعت از اوقاتی را که برای وقت گذراندن با خانواده صرف می‌کردند، از دست داده‌اند.

برخی سعی دارند هر روز کار ویژه‌ای برای خانواده انجام دهند، اما ۶۰ درصد افراد همچنان دوست دارند برای نشان دادن توجه زیادشان به افراد خانواده تلاش بیش‌تری انجام دهند.

طبق این آمارگیری که موسسه وان‌پل انجام داده است، از نظر حدود دو سوم افراد، می‌توان با پخت غذا علاقه و محبت خود را به خانواده نشان داد.

بیش از نیمی از افراد معتقدند که غذا خوردن بهانه‌ای برای دور هم نشستن و خوش و بش کردن است، و به نظر ۵۷ درصد نیز غذا خوردن فرصتی برای خوش‌گذراندن با هم است.

همچنین، طبق این بررسی به نظر بسیاری از افراد کباب خوردن در یکشنبه‌ها روشی عالی برای دورهمی خانوادگی است و برخی قسمت اعظم وقت‌شان را در بعد از ظهر آخر هفته با خانواده می‌گذرانند.

به نظر اکثر افراد نیز شام خانوادگی و دورهم کباب خوردن، وقت‌گذرانی با کیفیتی است.

از نظر حدود دو سوم افراد خوش‌گذرانی خانوادگی یعنی «سرگرمی‌های دورهمی»، و از نظر ۶۳ درصد افراد هم یعنی دور هم غذا خوردن.

موسسه «انت بسی» هواداران خود را تشویق می‌کند که عکس‌های کباب خوردن خانوادگی را با هشتگ «عکس‌های خانوادگی انت بسی» در رسانه‌های اجتماعی منتشر کنند.

این موسسه بابت انتشار هر عکسی که با این هشتگ منتشر شده باشد، یک وعده کباب به یک خانواده نیازمند هدیه می‌دهد.

سخنگوی شرکت «انت بسی» افزود: «همه‌گیری مانع خیلی از کارها شد، اما اکنون همه مشتاق آن هستیم که وقت از دست رفته را جبران کنیم و از جمله هر چه بیش‌تر با خانواده خوش بگذرانیم. تعجبی ندارد که می‌بینیم کباب شام همچنان غذای محبوب شرکت است و می‌خواهیم کمک کنیم تا همه بتوانند پاییز امسال با نوش جان کردن این کباب لحظاتی خوش داشته باشند. کمک‌های گردآوری شده از طریق این طرح ابتکاری هم صرف کمک به پیوند خانواده‌ها در تمامی اقشار می‌شود و جویای گرد هم آمدن خانواده‌ها هستیم.»

۱۵ کار برتر دورهمی خانوادگی مورد علاقه بزرگسالان در بریتانیا

با هم غذا خوردن

با هم تلویزیون تماشا کردن

سفر روزانه به جاهای جدید

کباب خوردن در شام یکشنبه‌ها

گردش در ساحل دریا

سفر آخر هفته

با هم بازی کردن

شب‌ها فیلم سینمایی تماشا کردن در خانه

رفتن به گردش دسته جمعی

با هم آشپزی کردن

به گردش بردن سگ

سینما رفتن

با هم آموختن مطالب جدید

با هم انجام دادن کارهای تعمیراتی

رفتن به سفرهای اردویی

© The Independent

بیشتر از جهان