آلمان، نخستین تیم صعودکننده به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

تیم ملی فوتبال آلمان در هفت مسابقه پایانی خود تا پیش از این دیدار موفق به کسب ۱۸ امتیاز شده بود

آلمان چهار بر هیچ از سد مقدونیه گذشت - Nikolay DOYCHINOV / AFP 

رقابت‌‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در گروه ۱۰ رقابت‌ها پی‌گیری شد و تیم ملی فوتبال آلمان موفق شد با غلبه بر تیم ملی مقدونیه علاوه بر انتقام بازی رفت با کسب ۲۱ امتیاز به عنوان نخستین تیم به رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کند‌.

تیم ملی فوتبال آلمان در این مسابقه که به میزبانی کشور مقدونیه برگزار شد موفق شد با نتیجه چهار برهیچ به پیروزی برسد‌. در این مسابقه تیمو رونر دو بار و هاورتز و موسیالا دیگر گل‌های تیم ملی آلمان را برای ژرمن‌ها به ثمر رساندند‌.

تیم ملی فوتبال آلمان در هفت مسابقه پایانی خود تا پیش از این دیدار موفق به کسب ۱۸ امتیاز شده بود و با چهار برد متوالی عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته بود‌.

تیم ملی فوتبال آلمان در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ موفق نبود و یوآخیم لوو پیش از شروع رقابت‌های یورو اعلام کرد که در پایان این رقابت‌ها از هدایت ژرمن‌ها کناره گیری خواهد کرد و هانسی فلیک سرمربی سابق و موفق تیم فوتبال بایرن مونیخ جایگزین او شد‌.

فلیک که تنها در چند بازی اخیر هدایت تیم ملی آلمان را بر عهده داشته است توانست نتایج بسیار خوبی کسب کند و حالا آلمان‌ها به عنوان اولین تیم جواز حضور در رقابت‌های جام جهانی را کسب کردند‌.

هانسی فلیک پس از این پیروزی ارزشمند گفت: «من از عملکرد بازیکنانم بسیار راضی هستم ما حالا پنج پیروزی از پنج بازی در این فصل داریم و ۲۱ امتیاز را در مجموع کسب کرده ایم‌.  شما باید عملکرد این تیم را تحسین کنید‌.  کارمان در نیمه اول کمی دشوار بود، ولی ما می‌توانیم خوشحال باشیم که پیروز شدیم و صعود کردیم‌.  حالا تا نوامبر ۲۰۲۲ فرصت داریم که بیشتر کار کنیم و پیشرفت کنیم‌.  من برای همین اینجا هستم و برای رسیدن به این امرتلاش خواهم کرد‌.

«ورنر یک بازیکن فوق العاده است و می‌تواند هر لحظه نتیجه بازی را تغییر دهد‌. او در این مسابقه دو گل برای ما به ثمر رساند و باید بگویم به نوعی طلسم او شکسته شد، چراکه او در این مدت مورد انتقادات زیادی قرار گرفته بود و همین موضوع استرس زیادی به او وارد کرده بود‌. اما حالا بسیار خوشحالم که توانستیم با کمک دستیارانم بر مشکل او غلبه کنیم‌.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ورنر نیز پس از پایان بازی در مصاحبه‌ای از عملکرد کادر فنی تیم به‌خصوص سرمربی تیم یعنی هانسی فلیک قدردانی کرد و گفت: «کار با فلیک بسیار خوب است، فقط کافی است که مربی به شما علاقه‌مند باشد و روی شما حساب باز کند، این موضوع به هر بازیکنی کمک می‌کند تا اعتماد به نفس پیدا کند و بهترین بازی‌اش را برای تیم انجام دهد‌. او به من اعتماد کرده و من هم امیدوارم بتوانم جواب این اعتماد را با گلزنی در تیم پاسخ بدهم‌. اگر بخواهم به انتقادات فکر کنم در روند کار من تأثیر منفی می‌گذارد و نمی‌توانم در زمین مفید باشم‌.»

کای هاورتز دیگر گلزن تیم ملی فوتبال آلمان در این مسابقه که همبازی ورنر در تیم فوتبال چلسی هم هست از عملکردشان در این مسابقه ابراز رضایت کرد و گفت: «هدف ما از حضور در این رقابت‌ها فقط صعود به دور پایانی نیست. وقتی برای تیم ملی آلمان بازی می‌کنید تنها هدفتان باید قهرمانی در رقابت‌های جام جهانی باشد‌.»  

بیشتر از فوتبال