انتقاد از گریم سونس به خاطر گمانه‌زنی درباره مویزه کن

کن تابستان امسال با قراردادی ۲۵ میلیون پوندی از یونتوس به اورتون رفت

ISABELLA BONOTTO / AFP

گریم سونس به خاطر گمانه‌زنی‌های خویش درباره مهاجم جدید اورتون، مویزه کن مورد انتقاد قرار گرفت. او گفته بود کن در یوونتوس مشکلاتی خارج از زمین بازی ایجاد کرده که باعث خروج وی از آن باشگاه شده است.

کن تابستان امسال با قراردادی ۲۵ میلیون پوندی از یوونتوس به اورتون رفت. سونس که درباره این مهاجم ۱۹ ساله در شبکه ورزشی «اسکای اسپورتس» (Sky Sports) در روز یکشنبه صحبت می‌کرد، ادعا کرد «رفتار و اقدامات خارج از زمین کن، رفتارهایی مثال‌ زدنی نیستند» و بعد بین کن و امانوئل آدبایر، هافبک تهاجمی سابق آرسنال و تاتنهام مقایسه نادرستی کرد.

سونس گفت: «چرا آنها باید او را در سن ۱۹ سالگی بفروشند؟ شخصا این مساله برای من کمی مایه نگرانی است. یوونتوس یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های ایتالیا و ثروتمندترین باشگاه این کشور است. با توجه به این‌که نیروی تهاجمی این تیم متشکل از بازیکنان پابه‌سن گذاشته است چرا باید بازیکن ۱۹ ساله‌ای را بفروشند که پرداخت دستمزدش مشکلی برای باشگاه نیست. آنها از این فروش صدها میلیون پوند هم که دریافت نکردند پس به نظرم مساله دیگری در اینجا در میان است».

وی ادامه داد: «آیا آنها در یوونتوس تبصره بازخرید دارند؟ چون اگر ندارند، بدان معنی است که خیلی خوشحال هستند که این بازیکن را خارج از درهای باشگاه خود می‌بینند. برای یوونتوس اصلا معقول نیست که بازیکن ۱۹ ساله‌ای را از دست بدهد. به نظر می‌رسد فعالیت‌های خارج از زمین وی چندان مثال‌زدنی نیست».

کوین کمپبل، مهاجم سابق آرسنال در میان افرادی بود که در شبکه‌های اجتماعی از اظهارات سونس انتقاد کرد. کمپبل توییت کرد: «آقای سونس فقط نظر شخصی خود را داده است، که در ضمن من کاملا با آن مخالفم. بازیکنان جوان به دنبال بازی گرفتن و حضور در زمین بازی هستند و مویزه کن هم اورتون را برای این کار انتخاب کرده است. فقط باهاش کنار بیا! می‌دانم که این فقط نظر شخصی اوست، ولی افراد بسیاری با این نظرات نادرست و غیرواقعی تحت تاثیر قرار می‌گیرند. واقعا خنده‌دار است که کسی تا کنون به او پاسخ نداده و وی را [برای این نظر] به چالش نکشیده است».

روزنامه‌نگار برجسته، گابریل مارکوتی هم به فرضیه سونس درباره خروج کن از یوونتوس با توییتی پاسخ داد: «شاید هم دلیل این خروج به سادگی آن بوده است که تنها یک سال از قرارداد وی باقی مانده بود و او قرارداد خود با یوونتوس را تمدید نکرده است. یوونتوس هم احتمالا نمی‌خواسته یک‌ سال دیگر در ماه ژوئن این بازیکن را مفت و مجانی از دست بدهد. به‌ویژه که مدیر برنامه‌های این بازیکن نیز اصلا ابایی از بررسی قراردادها‌ی مختلف برای موکلانش ندارد (همان‌طور که برای پوگبا و مو کرد)».

سونس در گمانه‌زنی خویش ادامه داد: «وضعیت او کمی شبیه وضعیت آدبایر ۲۵ ساله است. او در دوران اوج خود بود که آرسن ونگر وی را به منچسترسیتی فروخت. بلافاصله شما به این فکر می‌کنید که او این بازیکن را نفروخت چون فوتبالیست خیلی خوبی نبود، و باید مورد دیگری درباره این بازیکن در میان باشد. و همین‌طور هم بود. او پسر بسیار بااستعدادی بود که همه آرزوی داشتن مهارت او را داشتند، اما از آن استفاده نکرد».

آدبایر در ۱۰۴ بازی برای آرسنال، ۴۶ گل در لیگ برتر به ثمر رساند و بعد با پیوستن به اسپورز، ۳۵ گل دیگر به مجموعه خود اضافه کرد. او بیشترین حضور ملی را برای تیم ملی توگو دارد و آقای گل تاریخ فوتبال این کشور است.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/

© The Independent

بیشتر از ورزش