سیل لندن طراحی‌های طراح لباس شاهدخت دایانا را «نابود» کرد

روز سه‌شنبه، پنج اکتبر، در کمتر از یک ساعت ۲.۵ سانتیمتر باران در لندن بارید

سیل و آبگرفتگی پس از بارش شدید باران در لندن در روز سه‌شنبه پنج اکتبر ۲۰۲۱- twitter @jiJonathon

جریان آب‌های گل‌آلود ناشی از بارش‌های سیل‌آسای لندن، پوشاک طراحی شده به دست یکی از طراحان لباس محبوب شاهدخت دایانا را خراب کرد.

این اتفاق وقتی رخ داد که بیش از ۲.۵ سانتیمتر باران طی کمتر از یک ساعت در روز سه‌شنبه، ۵ اکتبر، در پایتخت بارید و منجر به راه افتادن سیلاب‌هایی برق‌آسا در محله نایتس‌بریج شد که به سرعت به سمت فروشگاه‌های مجلل و اداره‌های واقع در این منطقه سرازیر شد.

ژاک آزاگوری، مالک شرکت آزاگوری دیزاینز، به بی‌بی‌سی گفت که در حالی که آتش‌نشانان مشغول خارج کردن آب از فروشگاهش بودند، گِلِ به جا مانده از سیل آنجا را ویران کرد. او سیلاب را «فاجعه»ای برای فروشگاه خود توصیف کرد.

او گفت: «تقریبا تمام پوشاک واقع در طبقات پایین آسیب دیده‌ است. آشکارا کمی نگران هستم، اما معمولا در قبال این فجایع طبیعی آدم فقط می‌تواند با آن‌ها کنار بیاید و به بهترین نحو ممکن بقایای آن را تمیز کند.»

آقای آزاگوری افزود: «نمی‌دانم چقدر طول خواهد کشید تا بتوانیم دوباره فروشگاه را باز کنیم. بستگی به این دارد که چقدر به ما کمک شود.»

آقای آزاگوری که همچنین لباس‌هایی برای خانم هلن میرن و شریدان اسمیت دوخته است، کسی است که در دهه ۱۹۸۰ به دیدار شاهدخت فقید دایانا در آپارتمان او در نزدیکی کاخ کنزینگتون می‌رفت تا لباس‌هایش را اندازه بگیرد و امتحان کند.

با جمع شدن سیلاب در لندن در شامگاه دوشنبه، عابران و مسافران عکس‌ها و فیلم‌هایی از خودروهایی به اشتراک گذاشتند که در میان آبی گل‌آلود و قهوه‌ای حرکت می‌کردند.

سخن‌گوی اداره آتش‌نشانی لندن گفت که این سازمان بین نیمه‌شب تا ۸ صبح سه‌شنبه به ۱۱۴ ناحیه سیل‌زده فراخوانده شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هشدار نارنجی که از طرف اداره هواشناسی برای شمال و شمال‌شرقی انگلستان صادر شده است تا نیمه شب به قوت خود باقی خواهد ماند زیرا انتظار می‌رود که بارش‌های شدید بیشتری در راه باشد.

بعد از آنکه در ماه ژوئیه فقط در یک روز به اندازه یک ماه باران بارید، این سومین بار در سال جاری میلادی است که لندن با بارش‌هایی سیل‌آسا مواجه شده است. درست دو هفته بعد از باران ماه ژوئیه، چندین سیل‌ برق‌آسا در بخش‌هایی از پایتخت سرازیر شد و برخی از ایستگاه‌های زیرزمینی متروی لندن را غرق در آب کرد و باعث مسدود شدن ده‌ها جاده شد.

به گفته واحد پیش‌بینی آب‌وهوای اداره هواشناسی بریتانیا، آب‌وهوای این کشور «به طور میانگین حرکت به سمت زمستان‌هایی مرطوب‌تر و تابستان‌هایی خشک‌تر را آغاز کرده است.»

این واحد اداره هواشناسی با بهره‌گیری از یک الگوی آب‌وهوایی با وضوح بالا، گفت: «انتظار می‌رود شدت بارش‌ها در تابستان‌های آینده افزایش یابد. این بدان معنی است که تابستان‌ها در کل خشک‌تر خواهد بود، اما وقتی باران می‌بارد، شدت بیشتری خواهد داشت، که خود می‌تواند عامل بروز سیلاب‌های برق‌آسا شود.»

سخن‌گوی صادق‌خان، شهردار لندن، گفت: «سیلاب‌های برق‌آسا در بعضی از نقاط لندن در شب گذشته باعث نگرانی و اضطراب بسیاری از ساکنان شهر شده است، و بار دیگر خطر تغییرهای آب‌وهوایی را به ما گوشزد می‌کند که به خانه و کاشانهٔ ما نزدیک‌تر می‌شود.»

او ادامه داد: «یکی از اولویت‌های اصلی شهردار و شورای شهر لندن این خواهد بود که اقدام‌های عاجلانه بیشتری انجام دهد تا با خطر وقوع سیلاب، آب‌های سطحی، و سایر تاثیرهای بحران آب‌وهوایی مقابله شود.»

بیشتر از جهان