افسردگی و اضطراب بی سابقه آریانا گرانده

ستاره موسیقی پاپ می‌خواهد از سد مشکلات عبور کند

RICH POLK / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

«آريانا گرانده» می‌گوید افسردگی و اضطراب وی چندی قبل «به اوج بی‌سابقه‌ای» رسيد و بعد از آن‌كه دچار دوره‌های حاد ترس و هراس شد به ناچار برنامه‌های ديدار و خوش‌آمدگويی را لغو كرد.

اين خواننده قرار بود در چارچوب تور جهانی خود به نام «شيرينی‌بخش» در روز جمعه در شهر آنتورپ بلژيک با شماری از هواداران ديدار كند و سپس برنامه اجرا كند.

اما «گرانده» طبق گزارش «هاف‌پست» در اينستاگرام نوشته بود احساس نمی‌كند كه «عاقلانه» باشد طی ديدارها و خوش‌آمدگویی‌های برنامه‌ريزی شده و نشست‌های آزمون صدا قبل از اجرا با هواداران تعامل داشته باشد.

گرانده‌ ۲۶ ساله در پيام اينستاگرامی كه عكس صفحه نمايشگر بود نوشت: «سلام عشق‌های من. زمان آن رسيده قدری روراست باشم. اخيرا افسردگی و اضطراب من به اوج بی‌سابقه‌ای رسيده. هر آن چه داشته‌ام به شما تقديم می‌كرده‌ام و سعی می‌کنم تا توان دارم سختی را پشت سر بگذارم و به روی خود نياورم.

امروز خيلی سخت گذشت. احساس مي‌كنم بعد از گذراندن چند دوره حاد ترس و هراس، عاقلانه‌ترين تصميم آن است كه امروز مهمانی آزمون صدا و ديدار و خوش‌آمدگويی نداشته باشم و انرژی‌ام را برای اجرا نگه دارم».

«گرانده» افزود نمی‌خواهد در ميان هواداران‌اش متزلزل جلوه كند يا هول‌هولكی با آن‌ها ديدار كند.

اين هنرمند گفت: دوست دارم واقعا برای شما وقت بگذارم و امروز نمي‌توانم بهترين حضورم را تقديم كنم.

«گرانده» در پايان پيام هم گفت تمام آن‌هایی هم كه بابت حضور در جلسه‌ آزمون صدا يا جلسه‌ ديدار و خوش‌آمدگويی پول داده بودند پول‌شان را به تمامی پس خواهند گرفت.

اين هنرمند كه چندين بار برنده‌ جايزه گرمی شده است هم‌چنين نوشت: دوست‌تان دارم. خيلي متاسفم. قول می‌دهم با هر آن چه در توان دارم بهترين اجرا را عرضه كنم.

اوايل همين ماه «گرانده» هنگام اجرای برنامه در جشنواره دگرباشان منچستر گفته بود بعد از دو سال كه برای نخستين بار به شهر منچستر برگشته است «دستپاچه» شده است.

اين ستاره‌  پاپ در كنسرت خيريه‌اش به نام «منچستر عشق اول» كه در سال ۲۰۱۷ در اين شهر برگزار كرد توانست ميليون‌ها پوند پول جمع كند و به بازماندگان حمله‌ تروريستی به كنسرت خودش در همان سال اعطا كند.

«گرانده» به هواداران‌اش در جشنواره‌ دگرباشان منچستر گفت: منچستر جايگاه بسيار خاصی در قلب من دارد. خيلی خوش‌حالم كه با شما هستم. بنابراين متشكرم كه مرا پذيرفتيد. ببخشيد خيلی هول شدم. خيلي بيش‌تر مي‌خواستم حرف بزنم اما واقعا دستپاچه شده‌ام. متشكرم.

در ماه آوريل «گرانده» چند روز بعد از آن كه گفت بعيد مي‌داند برگزاری گشت برای سلامت رواني‌اش فايده‌ای داشته باشد آشكارا در رسانه‌های اجتماعي از افسردگی گفت.

اين خواننده در داستان‌وار اينستاگرامي‌اش سخني از «جيم‌ كری» در باره‌ افسردگی را در كنار عكسی سياه و سفيد از اين هنرپيشه هم‌رساني كرد:

افسردگی حرف بدن ما است كه مي‌گويد: ديگر نمی‌خواهم اين شخصيت را داشته باشم. ديگر نمی‌خواهم اين صورتک را داشته باشم كه تو در جهان آفريده‌ای. تاب تحملش را ندارم.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از موسیقی