درگذشت کاوه نجم‌آبادی، نقاش و منتقد هنری

نجم‌آبادی در جامعه هنری ایران چهره شناخته شده‌ای بود و از منتقدان جدی حراج تهران

کاوه نجم‌آبادی، هنرمند و پژوهشگر هنری، شنبه ۱۰ مهرماه بر اثر سکته قلبی درگذشت.

لیلی گلستان، مترجم و مدیر گالری گلستان، با انتشار پستی در حساب رسمی خود در اینستاگرام از درگذشت این هنرمند خبر داد و نوشت: «کاوه نازنین دیگری از دست رفت. مهربان، محترم، فهیم. نازنین ... نازنین ... خدایا داری چکار می‌کنی؟»

نجم‌آبادی پیش از این به عنوان هنرمند در نمایشگاه‌های گروهی همچون «ماسک بزن» در سال ۱۳۹۹ گالری کاما، «پشت‌نویسی» سال ۱۳۹۷ در گالری‌ «ای سو» شهر آمل و نمایشگاه گروهی نقاشی در گالری «سیحون» سال ۱۳۹۳ اثر ارائه کرده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او همچنین در سه نمایشگاه انفرادی نقاشی در یک گالری که سال ۱۳۹۷ در گالری ایوان برگزار شد و نمایشگاه گروهی طراحی و نقاشی «از تضاد تا هماهنگی» که سال ۱۳۹۸ در گالری اُ برگزار شد، به عنوان مدیر حضور داشت.

نجم‌آبادی در جامعه هنری ایران چهره شناخته شده‌ای بود و از منتقدان جدی حراج تهران.

او نوشته بود: «متاسفانه در هر دوره برگزاری حراج‌بزرگ هنری تهران، بسیار حرف‌ها و حدیث‌ها میشنویم و گفته می‌شود. هستند کسانی که هنوز برای‌شان صداقت‌رفتاری دارای ارزش و کرامت انسانی‌ست. و در مقابل هستند کسانی را که این‌دست رخدادها را (از قبیل حراج تهران) حرکت فرهنگی می‌نامند. جا دارد از این دسته پرسیده شود، در کدام حرکت فرهنگی چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد؟ آیا امکان دارد حرکت فرهنگی رخ دهد و در آن حرکت فرهنگی، عدم شفافیت وجود داشته باشد؟

«اکنون حامیان این حرکت‌فرهنگی باید صراحتا توضیح دهند که چرا در مقابل چنین رخدادهایی سکوت پیشه می‌کنند یا تلاش در وارونه جلوه دادن وقایع دارند.»

بیشتر از فرهنگ و هنر