جوانی به نام کسپر رود، موفق‌ترین تنیسور سال ۲۰۲۱

مسابقات هشت نفر برتر دنیا که هرساله در لندن برگزار می‌شد، قرار است از سال ۲۰۲۱ در شهر تورین ایتالیا برگزار شود

کسپر رود، از جمله بازیکنانی است که دوره پیشرفت خود را در آکادمی تنیس نادال گذرانده است - Haffey/AFP

رقابت‌های تنیس ۲۵۰ امتیازی سن‌دیه‌گو در کشور آمریکا با قهرمانی کسپر رود نروژی به پایان رسید. او موفق شد در دیدار پایانی در دو ست متوالی با نتایج هیچ-شش و دو-شش، کمرون نوری از بریتانیا را مقتدرانه شکست دهد و ششمین قهرمانی در رقابت‌های تنیس و پنجمین عنوان قهرمانی خود در سال ۲۰۲۱ را کسب کند.

کسپر رود ۲۲ ساله در سال ۲۰۲۱ یکی از پدیده‌های مسابقات تنیس بوده که توانسته است در یک سال، روند روبه‌رشدی را طی کند. او که هم‌اکنون در رده دهم تنیس مردان جهان قرار دارد، از جمله بازیکنانی است که دوره پیشرفت خود را در آکادمی تنیس نادال گذرانده است و با این قهرمانی در مسابقات سن‌دیه‌گو، به‌عنوان بهترین تنیسور از نظر عملکرد و تعداد قهرمانی در سال ۲۰۲۱ دست یافته است. در سال ۲۰۲۱، او بالاتر از بازیکنانی مانند جوکوویچ، مدودف و زورف که هر کدام چهار قهرمانی در این سال کسب کرده‌اند، قرار گرفت.

در روزهای آینده مسابقات تنیس مسترز ایندیان ولز در جنوب کالیفرنیا آغاز خواهد شد و کسپر رود برای قهرمانی در این مسابقات کار بسیار سختی پیش رو خواهد داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از دیگر مسابقات مهم برگزار شده در تنیس مردان می‌توان به دیدار پایانی رقابت‌های صوفیه در بلغارستان اشاره کرد که یانیک سینر ایتالیایی و جوان موفق شد گائل مونفیس فرانسوی و آماده را در دو ست متوالی با نتایج سه-شش و چهار-شش شکست دهد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد و از عنوان قهرمانی خود که در سال ۲۰۲۰ دفاع کند.

سینر در سال ۲۰۲۱ در رقابت‌ها تنیس ۲۵۰ امتیازی ملبورن و ۵۰۰ امتیازی واشنگتن نیز به قهرمانی رسید و قهرمانی در مسابقات صوفیه، سومین قهرمانی سینر در سال ۲۰۲۱ به شمار می‌رود.

مونفیس در سال ۲۰۲۱ بسیاری از مسابقات را به دلیل مصدومیت از دست داد و همین موضوع باعث شد تا در سال ۲۰۲۱ از ایستادن کنار ۱۰ نفر برتر دنیا باز بماند و هم اکنون در رده هجدهم برترین تنیس‌بازان جهان است. آخرین قهرمانی مونفیس در رقابت‌های تنیس مربوط به مسابقات ۵۰۰ امتیازی روتردام هلند در سال ۲۰۲۰ است. او در صورت قهرمانی در یکی از مسابقات تنیس مسترز باقیمانده تا انتهای فصل، می‌تواند جواز حضور در مسابقات پایانی هشت نفر برتر دنیا را کسب کند.

مسابقات هشت نفر برتر دنیا که هرساله در لندن برگزار می‌شد، از سال ۲۰۲۱ قرار است به میزبانی ایتالیا در شهر تورین برگزار شود. سه بازیکن صاحب‌نام دنیای تنیس یعنی نادال، فدرر و دومینیک تیم، این مسابقات را به دلیل آسیب‌دیدگی از دست داده‌اند و همین موضوع به دیگر بازیکنان در رده‌های پایین‌تر کمک می‌کند شانس حضور در این رقابت‌ها را داشته باشند.

بیشتر از تنيس