اختلاس و رشوه‌خواری در ایران بیش از سه برابر شد

ارزش ریالی پرونده‌های اختلاس ۳۳۳ درصد و ارزش پرونده‌های رشوه نیز ۳۵۷ درصد افزایش داشته است

رئیس پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، از افزایش بیش از ۳۰۰ درصدی اختلاس و رشوه‌گیری نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش شبکه خبر جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا مقیمی روز یکشنبه اعلام کرد که ارزش ریالی پرونده‌های اختلاس در شش ماهه اول سال ۳۳۳ درصد، و ارزش پرونده‌های رشوه نیز ۳۵۷ درصد افزایش داشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او افزود که تعداد پرونده‌های اختلاس ۶۱ درصد، و تعداد متهمان این پرونده‌ها ۹۴ درصد افزایش یافته است.

مقیمی گفت که دوره مورد نظر، شش ماه پایانی دولت حسن روحانی بوده است و «این موضوع قابل توجه است» و «باید به صورت جدی با آن برخورد کنیم.»

رئیس پلیس امنیت اقتصادی همچنین گفت که ارزش ریالی پرونده‌های رشوه ۳۵۷ درصد، تعداد متهمان ۲۸ درصد، و تعداد پرونده‌ها ۱۹ درصد افزایش یافته است.

ابراهیم رئیسی از سال ۱۳۹۷ که به ریاست قوه قضاییه ایران گماشته شد، اصلی‌ترین برنامه خود را مبارزه با فساد ذکر کرد و رسانه‌های هوادار او پیوسته از موفقیت وی در این عرصه گفته‌اند.

مقیمی گفت: «اختلاس در شش ماهه امسال از جهت پرونده‌ای ۶۱ درصد، از جهت تعداد متهم ۹۴ درصد، و از نظر ارزش ریالی ۳۳۳ درصد نسبت به شش ماهه سال گذشته افزایش داشته است. همچنین، رشا و ارتشا نیز ۳۵۷ درصد نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ریالی افزایش داشته است.»