نتیجه رای‌گیری در سنای آمریکا: دولت تعطیل نمی‌شود

سنا بودجه اضطراری بلایای طبیعی و همچنین اسکان پناهجویان افغان را تصویب کرد

ساختمان کنگره ایالات متحده آمریکا در شهر واشنگتن - Drew Angerer/Getty Images/AFP

مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه ۳۰ سپتامبر، با ۶۵ رای موافق و ۳۵ مخالف، مصوبه‌ بودجه دولت بایدن را تایید کرد.

به این ترتیب دولت آمریکا از خطر تعطیلی در نیمه‌شب پنجشنبه همزمان با شروع سال مالی نجات یافت.

با این رای، سنا بودجه دولت تا سوم ماه دسامبر، بودجه اضطراری امدادهای مربوط به بلایای طبیعی و همچنین اسکان پناهجویان افغان را تصویب کرده است.

این مصوبه باید در مجلس نمایندگان نیز تصویب شده و تا قبل از مهلت نیمه شب پنجشنبه، به امضای جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا برسد تا خطر تعطیلی دولت که در غیر این صورت از جمعه آغاز می‌شود، از بین برود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

میچ مک‌کانل، رهبر جمهوریخواهان سنا، گفت: «تداوم قطعنامه بودجه شامل بندهای مهمی بود که جمهوریخواهان خواستارش بودند، از جمله بودجه کمک به اسکان پناهجویان تاییدصلاحیت‌‌شده افغان و همچنین بودجه کمک به آسیب‌دیدگان از طوفان.»

چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات سنا نیز رای‌گیری روز پنجشنبه را مثبت ارزیابی کرد‌: «با همه آنچه که در واشنگتن در جریان است، مردم آمریکا فقط تعطیلی دولت را کم دارند.»

شومر قبلا گفته بود که سنا بر سر جلوگیری از تعطیلی دولت به توافق رسیده است.

اگر بودجه دولت تصویب نشود، ممکن است کارمندان دولت آمریکا موقتا سر کار نروند و خدمات دولتی کاهش یابد. پیشتر دولت بایدن رهنمودهای لازم در صورت تصویب نشدن بودجه را به ادارات و سازمان‌های دولتی ابلاغ کرده بود.

جَنِت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا، به کنگره گفته است که اگر قانونگذاران در کنگره سقف بدهی کشور را تا قبل از ۱۸ اکتبر افزایش ندهند، راه‌های پیش روی آمریکا برای پرداخت هزینه‌هایش محدود می‌شود.

بیشتر از جهان