احمد مسعود: تا آزادی را به مردم افغانستان برنگردانیم از پا نمی‌نشینیم

«اگر در برابر طالبان سکوت اختیار شود، افغانستان بار دیگر به کانون تروریسم بین‌المللی تبدیل می‌شود»

احمد مسعود، فرمانده جبهه مقاومت افغانستان - WAKIL KOHSAR / AFP

احمد مسعود، فرمانده جبهه مقاومت افغانستان، روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبری بلومبرگ عربی گفت: «هرگز حکومتی را که به زور اسلحه سر کار آمده باشد به رسمیت نمی شناسیم.» او افزود: «حکومت فعلی افغانستان [طالبان] به جای مبارزه با تروریسم، از همه گروه‌های تروریستی که وارد افغانستان شوند حمایت خواهد کرد.» 

به گفته آقای مسعود، «طرحی که ما در حال حاضر در دست داریم برای جلوگیری از تهاجم تاسف انگیزی است که منجر به از بین رفتن همه برنامه‌ها و راهکارهای صلح شده و باعث سقوط دولت افغانستان شد. ما هرگز دولتی که خارج از فرایند قانون و با زور سلاح قدرت را در دست گرفته باشد به رسمیت نمی‌شناسیم و از تمام کشورهایی که برای به رسمیت شناختن دولت طالبان هیچ آمادگی ندارند، قدردانی می‌کنم.»

فرزند احمدشاه مسعود گفت جبهه مقاومت خواستار حکومتی در کابل است که قادر به تامین صلح در افغانستان باشد. «البته حکومتی که چنین ویژگی را داشته باشد، باید مورد پذیرش همه اقشار و گروه‌های مختلف ملت افغانستان باشد، حکومت همه‌شمول باشد و به تمام قوانین و ارزش‌های اسلامی، داخلی و بین‌المللی احترام قائل باشد. اما حکومت کنونی هیچ یک از شروط یاد شده را ندارد. ملت از این حکومت راضی نسیت، زنان و اقلیت‌های مذهبی و قومی از آن راضی نیستند و حتی جامعه جهانی نیز نسبت به حکومت فعلی ابراز رضایت نمی‌کند، زیرا این حکومت کنونی یک حکومت تروریستی است و شماری از اعضای این حکومت در لیست سیاه تروریسم قرار دارند. علاوه براین‌که اعضای این حکومت از یک مولفه مشخص هستند، بنابراین، همه شمول نبوده و مورد پذیرش مردم افغانستان نیست.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در باره آینده‌ای که برای افغانستان متصور است گفت: «در گام اول ما خواستار بازگردان آزادی مردم افغانستان هستیم. شاید رسیدن به این هدف طولانی باشد اما سرانجام ملت افغانستان به آرمان خود می‌رسند. البته ادامه روند مقاومت به حمایت مردم و همسویی بین‌الملی بستگی دارد و ما تا به حال تسلیم نشدیم و به مقاومت خود ادامه می‌دهیم. خوش‌بختانه به دنبال آگاهی مردم عزیز ما از این‌که طالبان هیچ تغییری نکرده و نخواهند کرد، مردم به فراخوان ما لبیک گفته و روز به روز جبهه مقاومت گسترده تر می‌شود. ملت افغانستان عملا مشاهده کردند که تمام دستاوردهای ۲۰ سال گذشته در عرصه‌های مختلفی آموزشی، آزادی، حقوق بشر، آزادی‌های زنان پایمال شده است، بنابراین ملت آماده مقاومت هستند و ما برای به دست آوردن آزادی، عدالت و برابری به مقاومت ادامه خواهیم داد.»

او افزود: «پیام من به جامعه جهانی، طالبان و همه طرف‌ها این است که اگر در برابر طالبان سکوت اختیار شود، افغانستان بار دیگر به کانون تروریسم بین‌المللی تبدیل می‌شود. در حال حاضر، گروه‌های تروریستی بسیاری از کشورهای همسایه وارد افغانستان شده و در صدد راه اندازی فعالیت‌های تروریستی هستند.»

به گفته فرمانده مقاومت افغانستان، طالبان به جای مبارزه با تروریسم، از همه گروه‌های تروریستی که وارد افغانستان شوند حمایت خواهد کرد و جهان بار دیگر با خطر تروریسم روبه‌رو خواهد شد.

احمد مسعود گفت پیامش به  طالبان این است که ملت افغانستان هرگز از دستاوردها و آزادی‌هایی که برای به دست آوردن آن‌ها قربانی بسیاری داده است، صرف نظر نمی‌کند و به هیچ صورتی حاضر نیست که نظام طالبانی را بپذیرد.

او خطاب به مردم افغانستان هم گفت: «اگر سکوت اختیار کنید، این حکومت که تروریسم و افراط‌گرایی را ترویج می‌دهد تمام حقوق و آزادی‌های شمار سلب خواهد کرد.»