برنامه نیوزیلند برای واکسینه کردن مردم در صف فست‌فود

«فراهم کردن درست تدارکات و ایجاد صف در فست‌فودها می‌تواند کمی چالش‌برانگیز باشد»

تا کنون، نزدیک به ۶۲ درصد از مردم نیوزلند حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند- Ross Giblin / POOL / AFP

با افزایش تلاش‌های دولت نیوزیلند برای واکسینه کردن شهروندان خود، به زودی در یک بازی برد-برد، نیوزیلندی‌ها این مشوق شیرین را خواهند داشت که همزمان با تحویل گرفتن سفارش فست‌فود خود، واکسن کرونا را دریافت کنند.

گرانت رابرتسون، معاون نخست وزیر، گفت که دولت در حال بررسی «راه‌حل بیرون‌بر» به عنوان یکی از راهبردهای‌ آن برای دسترسی به بیشترین شمار ممکن از مردم است.

رابرتسون در مصاحبه با رادیو نیوزلند گفت: «در این باره در سطح ۳ (قرنطینه) بحث شده است. ما می‌دانیم که امکان دریافت واکسن هنگام تحویل غذای بیرون‌بر مایه هیجان مردم اوکلند خواهد بود. ... می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد.»

آقای وزیر گفت که به محض فراهم شدن تدارکات، این ایده به زودی به واقعیت بدل می‌شود.

آقای رابرتسون گفت: «چند الزام تدارکاتی وجود دارد. آشکارا، یکی از آن‌ها حصول اطمینان از این است که مردم باید بتوانند انتظار بکشند. همان‌طور که می‌دانید، وقتی واکسن می‌زنید، باید در اتاق انتظار منتظر بمانید تا مطمئن شوید همه چیز دارد خوب پیش می‌رود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او سپس افزود: «فراهم کردن درست تدارکات و ایجاد صف در فست‌فودها می‌تواند کمی چالش‌برانگیز باشد. اما ما در حال بررسی گزینه‌ها هستیم، و فقط فست‌فود نیست، بلکه جاهای دیگری را نیز که مردم می‌روند، در نظر داریم.»

نخست وزیر جاسیندا آردرن نیز گفت که واکسیناسیون، «بلیت طلایی» این کشور جزیره‌ای برای مقابله با همه‌گیری کرونا بوده است.

خانم آردرن گفت که نیوزلند باید نرخ واکسیناسیون حداقل ۹۰ درصدی را هدف بگیرد. «اگر میزان واکسیناسیون به اندازه کافی بالا باشد‌، آن‌گاه می‌توانیم استفاده از ابزار قرنطینه را پایان دهیم.»

تا کنون، نزدیک به ۶۲ درصد از مردم نیوزلند حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، و حدود ۴۰ درصد نیز به طور کامل با دو دوز واکسینه شده‌اند. شروع نسبتاً کُند واکسیناسیون، مورد انتقاد کارشناسان و رهبران اپوزیسیون این کشور قرار گرفت.

نیوزلند سال گذشته تا حدود زیادی کرونا را برچیده بود و ماه‌ها عاری از ویروس بود. در ۱۷ اوت، برای اولین بار از ماه فوریه به این سو، مورد جدیدی گزارش شد و باعث شد که خانم آردرن قرنطینه سختگیرانه‌ای را اعمال کند.

اوکلند، بزرگترین شهر نیوزیلند، در حالی وارد ششمین هفته قرنطینه می‌شود که به‌‌رغم محدودیت‌های شدید دولتی، سویه دلتای ویروس کرونا همچنان در حال گسترش است. همه عفونت‌های اخیر بومی، از جمله ۱۵ مورد جدید روز پنجشنبه، در همان شهر گزارش شده است.

© The Independent

بیشتر از جهان