مرکز مقابله با تروریسم: ایران و حزب‌الله می‌خواهند انتقام سلیمانی را از آمریکا بگیرند

«حزب‌الله به دنبال حمله‌‌ در خاک آمریکا است»

هواداران حزب‌الله لبنان-ANWAR AMRO / AFP

مرکز ملی مقابله با تروریسم آمریکا می‌گوید که ایران به دنبال راهی برای گرفتن انتقام قاسم سلیمانی از آمریکا است و حزب‌الله در حال بررسی حمله در خاک آمریکا است.

قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ در حمله پهپادی نیروهای آمریکایی خارج از فرودگاه بغداد کشته شد. علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی وعده «انتقام سخت» داده است. سپاه پاسداران برای عملی کردن این «انتقام سخت»، پنج روز پس از کشته شدن سلیمانی به پایگاه خالی از سرباز نیروهای آمریکایی در عراق حمله موشکی کرد. ساعاتی پس از این حمله‌ها، هواپیمای اوکراینی با ۱۷۶ مسافر و خدمه هدف موشک‌های سپاه قرار گرفت و سرنگون شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش العربیه به نقل از مرکز ملی مقابله با تروریسم، اکنون که ایران و گروه‌های نیابتی و جاسوس‌هایش راه‌های انتقام گرفتن را بررسی می‌کنند، حفاظت در برابر تهدید‌های احتمالی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

براساس این گزارش،‌حسن نصرالله دیدگاه سازمان حزب‌الله در مورد آمریکا به عنوان یک دشمن را متوازن کرده و گروه‌های نیابتی ایران در عراق نیز یک تهدید جدی به‌شمار می‌روند. در این گزارش به حمایت ایران از شبه‌نظامیان حوثی و تهدید‌های آنها علیه عربستان سعودی نیز اشاره شده است.

رییس اف‌بی‌آی نیز می‌گوید که ایران و گروه‌های نیابتی‌اش به توطئه برای حمله به متحدان آمریکا در خاورمیانه ادامه می‌دهند. کریس ری به بازداشت افرادی در خاک آمریکا اشاره کرد که قصد داشتند با همکاری دولت ایران و حزب‌الله بستر لازم برای انجام عملیات در آمریکا را ایجاد کنند.

بیشتر از جهان