سفر تیم‌ کریکت زنان و مردان انگلستان به پاکستان لغو شد

در این سفر قرار بود دو بازی کریکت پشت سر هم در قالبی موسوم به توئنتی، در روزهای ۱۳ و ۱۴ اکتبر انجام شود

هیئت کریکت انگلستان و ولز با برگزاری نشستی، سفر این تیم‌ها به شهر راولپندی را لغو کرد - Lindsey Parnaby / AFP

هیئت کریکت انگلستان و ولز(اف‌سی‌بی) از لغو سفر مشترک ماه آینده تیم کریکت زنان و مردان انگلستان به علت نگرانی از لطمه وارد آمدن به «سلامت روانی و جسمانی» آن‌ها خبر داد.

برگزاری این سفر تاریخی از روز جمعه ۲۶ شهریور که سفر تیم‌ نیوزیلند به پاکستان به دلایل امنیتی لغو شد، در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. این سفر نخستین سفر یک تیم کریکت زنان انگلستان به پاکستان به شمار می‌آمد و همتایان مرد آن‌ها نیز از سال ۲۰۰۵ به پاکستان سفر نکرده‌ بودند.

هیئت کریکت انگلستان و ولز با برگزاری نشستی، سفر این تیم‌ها به شهر راولپندی را لغو کرد. در این سفر قرار بود دو بازی کریکت پشت سر هم در قالبی موسوم به توئنتی (۲۰) در روزهای ۱۳ و ۱۴ اکتبر انجام شود و سپس زنان در یک روز سه مسابقه داشته باشند.

در بیانیه هیئت کریکت انگلستان و ولز آمده است:  «این هیئت علی‌رغم میل خود ناچار شد سفر ماه اکتبر هر دو تیم را لغو کند. سلامت روانی و جسمانی بازیکنان و نفرات پشتیبانی برای ما بالاترین اولویت را دارد و با توجه به دورانی که اکنون در آن به سر می‌بریم این موضوع اهمیت بیشتری یافته است. می‌دانیم که در مورد سفر به آن منطقه نگرانی‌های فزاینده‌ای وجود دارد و معتقدیم با توجه به آنکه بازیکنان با دوران طولانی فعالیت در محدودیت‌های کرونایی مواجه بوده‌اند، با این سفر زیر فشار بیشتری قرار می‌گیرند. تیم کریکت تی‌۲۰ مردان ما مشکل دیگری هم دارد و معتقدیم سفر در این شرایط برای جام‌جهانی کریکت تی‌۲۰ مردان که شورای بین‌المللی کریکت برگزار می‌کند، آماده‌سازی مطلوبی نیست. اولویت اصلی سال ۲۰۲۱ همچنان کسب آمادگی برای این مسابقات است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

واسیم خان، دبیرکل هیئت کریکت پاکستان (پی‌سی‌بی) و متولد بیرمنگام، روز یکشنبه گفت که امید و باور داشت که این سفر طبق برنامه انجام شود و احتمال دارد روند رویدادهای اخیر این امید را از بین برده باشد.

هیئت کریکت پاکستان به تدابیر امنیتی خود اطمینان دارد و معتقد است به رغم انصراف شتاب‌زده نیوزیلند، این کشور مکان امنی برای برگزاری مسابقات بین‌المللی کریکت است.

در بیانیه هیئت کریکت انگلستان و ولز آمده است که این تصمیم باعث ناراحتی حریف خواهد شد زیرا در اوج همه‌گیری کرونا با کمک به برگزاری سفری در تابستان ۲۰۲۰ در محیطی با رعایت محدودیت‌ها، تیم انگلستان را از سکون نجات دادند.

در این بیانیه آمده است: «می‌دانیم که هیئت کریکت پاکستان از این تصمیم خیلی ناراحت خواهد شد زیرا برای از سرگیری مسابقات بین‌المللی کریکت در کشورشان خیلی زحمت کشیدند. پشتیبانی آن‌ها از کریکت انگلستان و ولز در دو تابستان گذشته جلوه‌ای عالی از دوستی بود. از صمیم قلب از لطمه این تصمیم به کریکت پاکستان متاسفیم و همچنان بر تعهد خود به برنامه‌های اصلی سفرمان به پاکستان در سال ۲۰۲۲ تاکید داریم.»

پرس اسوسیشن

بیشتر از ورزش