کارلوس آلکاراس جوان و پدیده اسپانیایی، سیتسیپاس را نقره‌داغ کرد

رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا بازهم خبرساز شد و در دور سوم رقابت‌ها و شبی که پر از شگفتی بود نتایج عجیبی رقم خورد

آلکاراس در این مسابقه با ضربات فورهند و بکند مستقیم خود سیتسیپاس را به چالش کشید - TIMOTHY A. CLARY / AFP

اتفاقی که فقط در رقابت‌های تنیس نیویورک رخ می‌دهد و بازیکنان جویای نام خود را در دنیای حرفه‌ای تنیس هرچه بیشتر مطرح می‌کنند. کارلوس آکاراس پدیده ۱۸ ساله اسپانیایی شب گذشته کاری را انجام داد که در مدت ۳۰ سال از هیچ تنیسوری شاهد آن نبودیم.

یک شب فراموش نشدنی برای این بازیکن و تماشاگرانی که برای دیدن این مسابقه جذاب در استادیوم آرتور اش حضور داشتند. مسابقه‌ای که نزدیک به ۴ ساعت و هفت دقیقه زمان برد و این جوان اسپانیایی موفق شد در پنج ست سیتسیپاس، مرد شماره ۳ تنیس جهان و یکی از مدعیان قهرمانی را از گردونه مسابقات کنار بزند.

آلکاراس در این مسابقه با ضربات فورهند و بکند مستقیم خود سیتسیپاس را به چالش کشید و لحظات سختی را برای این بازیکنان درجه یک دنیا به وجود آورد.

سیتسیپاس پس از پایان بازی و شکست مقابل او در کنفرانس مطبوعاتی حاضر شد و در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: «باید اعتراف کنم سرعت توپ‌های آلکاراس وحشتناک بود و تا حالا ندیده بودم که تنیسوری به این شکل به توپ ضربه بزند و دریافت آن‌ها برایم بسیار سخت بود.»

آلکاراس هجده ساله در این مسابقه ابتدا ست اول را ۶-۳ پیروز شد، ست دوم را در یک نبرد نزدیک ۶-۴ واگذار کرد، ست سوم را در تایبرک ۷-۶ پیروز شد و از اینجا بازهم رفتارهای سیتسیپاس و وقت تلف کردن‌های او دوباره شروع شد.

سیتسیپاس موفق شد ست چهارم را ۶-۰ پیروز شود تقریبا شبیه به کاری که با اندی ماری در مرحله نخست رقابت‌ها انجام داده بود اما ست پنجم آلکاراس نشان داد که با همه بازیکنان فرق دارد و این رفتارها نمی‌تواند تاثیری در بازی او داشته باشد. اما نقطه اوج بازی جایی بود که آلکاراس در تایبرک دو شانس پشت سر هم را برای اتمام بازی در اختیار داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در حالی که ۶ بر ۳ در تایبرک جلو بود و فقط یک امتیاز تا پیروزی فاصله داشت هردو امتیاز را به سیتسیپاس واگذار کرد و هیجان برای او و تماشاگرانی که فقط خواهان پیروزی او بودند بیشتر شد. اما او در نهایت با تحت فشار گذاشتن سیتسیپاس فرصت عالی به دست آورد و با زدن یک ضربه فورهند تمام‌کننده کار سیتسیپاس را یکسره کرد.

آلکاراس پس از نزدیک به ۳۰ سال و پس از آندری مدودف به اولین تنیسور جوانی تبدیل شد که به دور یک هشتم نهایی یک مسابقه گرند اسلم در قسمت مردان راه پیدا می‌کند.

او همچنین بعد از پیت سمپراس و مایکل چانگ آمریکایی به اولین تنیس‌بازی تبدیل شد که در سن هجده سالگی به دور چهارم رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا صعود می‌کند.

جان مایکل گمبیل از بازیکنان پیشین و حرفه‌ای تنیس جهان اهل کشور آمریکا که جز کارشناسان خوب در این زمینه است پس از پایان بازی در مورد این جوان اسپانیایی گفت: «او در زمین تنیس مانند یک بوکسور حرکت می‌کرد و در تمامی نقاط زمین حاضر بود، او ضربات فورهند منحصربه‌فردی دارد که می‌تواند در تمامی نقاط زمین این نوع ضربات را بزند. ضربات والی یا همان ضربات روی تور او نیز فوق‌العاده است به شکلی که شما فکر می‌کنید او با این خصوصیت به دنیا آمده است.»

آلکاراس از بازیکنان جوانی است که محصول آکادمی خوان کارلوس فررو است. فررو از بازیکنان درجه یک  و پیشین دنیای تنیس است که نایب قهرمانی در همین رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا را نیز در کارنامه خود دارد.

عده زیادی از کارشناسان دنیای تنیس او را نادال جدید می‌دانند و معتقدند که او می‌تواند جای نادال را در تنیس اسپانیا پر کند.

نادال هم چندی پیش در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود که او آینده درخشانی را درپیش رو خواهد داشت. دومینیک تیم، مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌های تنیس آمریکا که به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ دست در این مسابقات حضور ندارد در روز نخست رقابت‌ها میهمان برنامه تلویزیونی آمازون پرایم بود و در آن برنامه تاکید داشت که آلکاراس می‌تواند پدیده این مسابقات باشد.

اما در دیگر مسابقات مهم در بخش مردان فرانسیس تیافو آمریکایی موفق شد در پنج ست از سد روبلف نفر هفتم جهان عبور کند و یک شگفتی دیگر را رقم بزند. اوژه آلیاسیم جوان و کانادایی هم که به تازگی در آکادمی رافائل نادال تمرینات خود را پشت سر گذاشته و تونی نادال، عموی رافائل نادال را به عنوان مربی کنار خود می‌بیند موفق شد آگوت اسپانیایی را در پنج ست بسیار سخت در مسابقه‌ای که نزدیک به چهار ساعت به طول انجامید شکست دهد و راهی هفته دوم رقابت‌ها شد. 

بیشتر از ورزش