فرانسه:‌ ‌مجمع عمومی فرصتی برای ترغیب تهران به بازگشت به مذاکرات است

ژان ایو لودریان: «ایران باید مذاکره‌کنندگانش را انتخاب کند و به مذاکرات بازگردد»

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه-AFP

به گفته وزیر خارجه فرانسه، وزیران کشورهای بریتانیا، چین، فرانسه، آلمان و روسیه در روزهای آینده و در تلاش برای ازسرگیری مذاکرات احیای برجام، با نماینده ایران در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک ملاقات خواهند کرد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در توییتی در روز دوشنبه، از شرکت خود در ۷۶امین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد خبر داده و نوشته است که در سفر چهار روزه‌اش به نیویورک، به طور جداگانه با دبیرکل و رییس مجمع عمومی، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ملاقات خواهد کرد. او همچنین گفته که به طور دوجانبه با وزیران خارجه فرانسه و بریتانیا دیدار خواهد داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دور ششم مذاکرات غیرمستقیم میان تهران و واشنگتن در ماه ژوئن و به دنبال پیروزی ابراهیم رییسی در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران متوقف شد. مقام‌های ایرانی گفته بودند که مذاکرات در دولت رییسی ازسرگرفته خواهد شد.

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه گفت:‌ «مذاکرات باید ازسرگرفته شود. زمان در جهت مخالف رسیدن به توافق در حرکت است. ما باید از این هفته برای ازسرگیری مذاکرات استفاده کنیم. ایران باید با انتخاب مذاکره‌کنندگان خود هر چه زودتر با بازگشت به مذاکرات موافقت کند.»

خبرگزاری رویترز نوشته است که لیز تراس، وزیر خارجه جدید بریتانیا قرار است روز دوشنبه با امیرعبداللهیان در نیویورک ملاقات کند.

خانم تراس در بیانیه‌ای گفت:‌ «بریتانیا، آمریکا و شرکای بین‌المللی ما متعهد به رسیدن به توافق هستیم، اما هر روز که ایران در بازگشت به مذاکرات تعلل می‌کند و برنامه اتمی‌اش را پیش می‌برد، فضای کمتری برای دیپلماسی باقی می‌ماند.»