دستان داوید دخیا معجزه کرد

اگرچه یونایتد این مسابقه را با کمک دخیا دو بر یک پیروز شد، صدر جدول را به چلسی سپرد

بدون شک، داوید دخیا ستاره یونایتد در مسابقه بود - Ian KINGTON / AFP

هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر انگلستان برای یونایتدی‌ها خیلی دراماتیک به پایان رسید و آن‌ها با درخشش داوید دخیا، دروازه‌بان اسپانیایی خود، توانستند از این مسابقه هم سه امتیاز شیرین به دست آورند تا از رقابت برای قهرمانی عقب نیفتند.

یونایتد که به زمین تیم وستهام رفته بود، امید داشت که بازهم با درخشش ستاره این روزهای خود یعنی رونالدو دست بالا را داشته باشد و با پیروزی، صدرنشینی خود در جدول را حفظ کند. یونایتد در این مسابقه بازهم در نیمه نخست درخشان بود اما روی شوت راه دور بن رحما در دقیقه ۳۱ از پشت محوطه جریمه و پس از برخورد توپ به واران، دروازه خود را باز شده دید و تیم سولسشر در این مسابقه عقب افتاد.

یونایتد که در نیمه نخست بهتر از تیم میزبان بازی کرده بود، بار دیگر با اتکا به توان رونالدو موفق شد خیلی زود به گل برسد و او گل تساوی را در دقیقه ۳۵ به ثمر رساند. این چهارمین گل او در تنها سه بازی برای یونایتد است که عطش سیری‌ناپذیر او برای گلزنی حتی در این سن و سال را نشان می‌دهد.

رونالدو در این مسابقه نه تنها در خط حمله خوب کار کرد، بلکه در بازی‌سازی هم موفق بود و بسیاری مواقع در خط میانی زمین به کمک پوگبا و برونو فرناندز می‌آمد تا از فشار تیم حریف بکاهد و یونایتد بیشتر مالک توپ باشد؛ اما در نیمه دوم، دیوید مویس با تغییر روش بازی تیمش موفق شد جریان بازی را کمی عوض کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ضدحملات وستهام در نیمه دوم بسیار خطرناک بودند اما سولسشر با آوردن لینگارد به زمین مسابقه خط حمله خود را تقویت کرد و او در دقیقه ۸۹ توانست دروازه وستهام را باز کند؛ تیمی که او یک نیم فصل سال گذشته را به‌صورت قرضی در آن سپری کرده بود و با درخشش در این تیم دوباره به یونایتد بازگشته و موفق شده بود نظر سولسشر را دوباره به خود جلب کند.

حاشیه‌های این مسابقه هم از نیمه دوم شکل گرفت و داور هیچ‌کدام از خطاهایی که درون محوطه جریمه روی رونالدو اتفاق می‌افتاد، پنالتی نمی‌گرفت؛ گویا داور مسابقه از ابتدا به خود قول داده بود که خطاهای روی رونالدو را اعلام نکند. این موضوع خشم زیاد سولسشر  کنار زمین را در پی داشت تا اینکه در دقیقه ۹۳ بازی و در پی برخورد توپ به دستان لو شاو در محوطه جریمه و پس از بازبینی دوباره تصویر ویدیویی، داور یک ضربه پنالتی به سود وستهام اعلام کرد؛ پنالتی که داوید دخیا با مهار آن نشان داد به دوران درخشان فوتبالش بازگشته است. او با دستانی کشیده توپ را مهار کرد تا با دستان معجزه‌گرش یونایتد را در جایگاه قهرمانی نگاه دارد.

اگرچه یونایتد این مسابقه را با کمک دخیا دو بر یک پیروز شد، صدر جدول را به چلسی سپرد. آبی‌های لندن در مسابقه حساس خود مقابل تاتنهام سه بر هیچ پیروز شدند تا با ۱۵ امتیاز از پنج مسابقه و تفاضل گل بهتر نسبت به لیورپول و منچستریونایتد در صدر جدول قرار گیرند.

بدون شک، داوید دخیا ستاره یونایتد در این مسابقه بود. او که در فصل گذشته تا آستانه جدایی از باشگاه پیش رفت،‌ توانست در این مسابقه توانایی خود را بار دیگر به اثبات برساند. او سال گذشته (۲۰۲۰) در میانه فصل برای به دنیا آمدن فرزندش به مرخصی چندروزه رفت و پس از بازگشت، در بیشتر مسابقات روی نیمکت ذخیره‌ها حضور داشت و دین هندرسون جوان به جای او را در ترکیب اصلی قرار گرفت.

سولسشر در پایان این بازی گفت: «ما مستحق پیروزی در این مسابقه بودیم و دخیا باز هم نشان داد که چه دروازه‌بان بی‌نظیری است. او در گرفتن پنالتی‌ها تخصص زیادی دارد و من در آن لحظه خاص به او امید داشتم و خوشحالم که با امتیاز کامل به منچستر بازمی‌گردیم.»

بیشتر از فوتبال