رابرت دورست: محکومیت وارث معاملات ملکی پس از دو دهه کشمکش

دورست مدت‌ها مظنون به این بود که دوستش را در سال ۲۰۰۰ در بورلی‌هیلز با شلیک تیر خلاص به قتل رسانده است

دادگاه رابرت دورست ۷۸ ساله را بابت قتل از نوع درجه یک سوزان برمن مجرم شناخت و احتمالا به حبس ابد محکوم می‌شود - Gary Coronado / AFP

رابرت دورست وارث کسب‌وکار معاملات ملکی به دلیل ارتکاب قتل مجرم شناخته شد. او مدت‌ها مظنون به این بود که دوستش را در سال ۲۰۰۰ در بورلی‌هیلز با شلیک تیر خلاص به قتل رسانده است.

پس از آنکه ظاهرا دورست در مجموعه مستند سال ۲۰۱۵ شبکه اچ‌بی‌او به نام «منحوس» اتهام ارتکاب قتل را پذیرفته است گمانه‌زنی‌ها در باره این پرونده به اوج خود رسید.

دادگاه این مرد ۷۸ ساله را بابت قتل از نوع درجه یک سوزان برمن مجرم شناخت و ممکن است به حبس ابد محکوم شود.

حکم دورست ۱۸ اکتبر صادر خواهد شد و ممکن است به حبس ابد بدون امکان عفو مشروط محکوم ‌شود.

جان لوین، معاون قاضی بخش، بیرون از تالار دادگاه اینگلوود گفت: «باب دورست سال‌های زیادی فعالیت کرده است و توانسته جنایات وحشتناک بسیاری مرتکب شود. با توجه به کارهایی که کرده بیش از آنکه شایستگی داشته زندگی کرده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دورست که بیمار و ناتوان است در تمام مدت محاکمه روی صندلی چرخ‌دار نشسته بود و هنگام قرائت حکم در دادگاه حضور نداشت. به سر بردن او در زندان انفرادی به علت تماس با فردی مبتلا به ویروس کرونا نیز از موضوعات عجیب آخرین روز محاکمه او بود.

دادستان‌ها دورست را به قتل کتی دورست متهم کرده بودند که پس از ناپدید شدن هرگز پیدا نشد. هیئت منصفه دورست را به دلیل آنکه با کمین‌گذاری برمن را به قتل رساند زیرا شاهد این جنایت بوده نیز مجرم شناخت. برمن در دسامبر ۲۰۰۰ در منزل خودش در لس‌آنجلس از ناحیه پشت سر و از فاصله نزدیک هدف تیر مستقیم قرار گرفت.

برمن که دختر یکی از تبهکاران لاس‌وگاس بود از دیرباز جزو افراد معتمد دورست بود و زمانی که به قتل رسید قرار بود به پلیس اقرار کند که پس از ناپدید شدن همسر دورست به نفع وی شهادت دروغ داده است.

بنا به تصویری که دادستان‌ها از دورست داده‌اند او ثروتمند خودشیفته‌ای است که فکر نمی‌کرد قانون در موردش اجرا شود و افرادی را که سر راهش قرار می‌گرفتند بی‌رحمانه کنار می‌زد. دادستان‌ها شواهد قتل برمن، ناپدید شدن کتی دورست و قتل موریس بلک در سال ۲۰۰۱ را مرتبط با هم مطرح کردند. رابرت دورست هنگامی که برای رهایی از تعقیب مقامات نیویورک گریخته بود در مجتمع ساختمانی ارزان‌قیمتی پنهان شده بود که بلک یکی از مستاجران آن بود.

لوین می‌گوید: «او همسرش را کشت و بعد برای مخفی نگه داشتن آن به ارتکاب قتل ادامه داد.»

به گفته  لوین که پس از صدور حکم با اعضای هیئت منصفه دیدار کرده بود به نظر آن‌ها دادستان‌ها ثابت کردند کتی دورست، برمن و بلک را دورست به قتل رسانده است.

دیوید چسناف، وکیل مدافع دورست، می‌گوید وکلای مدافع می‌گویند به نظر آن‌ها «شک‌های منطقی بسیاری» در این پرونده وجود دارد. او گفت دورست تمام راه‌های ممکن برای تجدیدنظر را دنبال خواهد کرد.

(این خبر با کمک گزارش ای‌پی تنظیم شده است.)

© The Independent

بیشتر از جهان